استفاده از الکترولیت لاستیکی برای افزایش دوام باتری خودروهای برقی

به گزارش وبلاگ پردیس وب به نقل از نیواطلس، لاستیک که ماده ای عایق است در نگاه اول گزینه ای مناسب برای استفاده به عنوان الکترولیت در باتری ها به نظر نمی رسد. اما محققان دانشگاه جورجیا تک، یک ماده لاستیکی تازه با رسانایی بالا فراوری نموده اند. این الکترولیت برای فراوری باتری های خودروهای الکتریکی ایمن تر با برد طولانی تر قابل استفاده است.

استفاده از الکترولیت لاستیکی برای افزایش دوام باتری خودروهای برقی

باتری های لیتیومی انقلابی در بسیاری از فناوری ها، از تلفن های هوشمند گرفته تا خودروهای الکتریکی به وجود آورده اند. اما به لطف الکترولیت مایع حامل یون های لیتیوم که بین الکترودها جابجا می شوند، همواره خطر آتش سوزی یا انفجار باتری ها به دلیل آسیب دیدگی یا گرم شدن بیش از حد وجود دارد.

الکترولیت های جامد می توانند به کاهش این خطر یاری نمایند، اما مسائل خاصی هم دارند. آنها اغلب از مواد سرامیکی ساخته می شوند، می توانند تا حدودی شنماینده باشند و رابط بین آنها و الکترودها می تواند تکه تکه شده و رسانایی یون ها را به وسیله باتری کاهش دهد.

محققان دانشگاه جورجیا تک می گویند الکترولیت تازه آنها گام هایی را در جهت حل همه این مسائل برمی دارد.

مواد لاستیکی می توانند ضربه به باتری ها را دفع نمایند و ارتباط ایمن الکترودها را تضمین نمایند. در نتیجه رسانایی آنها بالا باقی می ماند، اما از رشد دندریت های لیتیومی نیز جلوگیری می گردد، که اغلب اولین گام برای مقابله با خرابی باتری است.

این لاستیک خاص با کریستال های پلاستیکی رسانا از ماده ای به نام سوکسینونیتریل پوشانده شده و در آنالیز های آزمایشگاهی عملکردی پیروز داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استفاده از الکترولیت لاستیکی برای افزایش دوام باتری خودروهای برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از الکترولیت لاستیکی برای افزایش دوام باتری خودروهای برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید