بیش از 25 میلیون برگ از اسناد راکد دستگاه های کشورتعیین تکلیف شد

به گزارش وبلاگ پردیس وب، کارشناسان اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی معاونت اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، 25 میلیون و453 هزار و 600 برگ از اسناد مربوط به سوابق راکد دستگاه های کشور مربوط به دوره زمانی 1365 تا 1399 را در اسفندماه سال 1401 آنالیز، ارزشیابی و مشخص تکلیف کردند. سوابق و پروند ه های راکد امورمالیاتی استان های گلستان و خوزستان، بیمه سلامت استان های تهران، زنجان و سمنان، شعب شرکت بیمه آسیا در استان زنجان، اداره کل استاندارد استان گلستان و اداره کل تعزیرات حکومتی استان مشخص تکلیف شد.

بیش از 25 میلیون برگ از اسناد راکد دستگاه های کشورتعیین تکلیف شد

از مجموع این اسناد، 25 میلیون و 369 هزار برگ از اسناد بر اساس مجوزهای اختصاصی و عمومی مصوب شورای اسناد ملی، فاقد ارزش آرشیوی تشخیص داده شد و از چرخه اداری خارج شد و 84 هزار و 600 برگ سند ارزشمند آرشیوی تفکیک و پس ار بسته بندی و در کارتن های ویژه سازمان با تنظیم صورت جلسات اسناد انتقالی تحویل مخازن اسناد آرشیوی سازمان شد.

اسناد آرشیوی پس ازتهیه و تنظیم صورتجلسه انتقال اسناد به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتقل و برای سایر اوراق امحایی براساس دستورالعمل امحای اوراق دارای مجوز امحاء، صورت جلسه اوراق امحایی تنظیم و با رعایت ترتیبات قانونی، امحاء می گردد. با اقدامات صورت گرفته حدود 1252 مترمربع فضای اداری و بایگانی آزاد و در اختیار دستگاه ها قرارگرفت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "بیش از 25 میلیون برگ از اسناد راکد دستگاه های کشورتعیین تکلیف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 25 میلیون برگ از اسناد راکد دستگاه های کشورتعیین تکلیف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید