خرید در وان ترکیه

به گزارش وبلاگ پردیس وب، اگر بخواهیم دو پیشنهاد خوب برای علاقه مندان به خرید سوغاتی در کشور ترکیه داشته باشیم باید نام دو شهر وان ترکیه واستانبول را ذکر کنیم. یکی از جذابیت های مهم برای مسافران تور وان ترکیه خرید کردن از پاساژها و فروشگاه های این شهر است؛ اما خرید در شهر وان ترکیه هم شرایط خاص خود را دارد. به همین علت در این بخش از سفرهای مجازی خبرنگاران قصد داریم به کلیه نکاتی که برای مسافران تور زمینی وان در هنگام خرید پیش می آید پاسخ دهیم تا یک خرید عالی در این سفر داشته باشید.

خرید در وان ترکیه

برترین زمان خرید تور وان

برترین زمان خرید تور وان فصل بهار و پاییز است اما بسیاری از گردشگران به خصوص ایرانیها در فصل تابستان هم به وان سفر می کنند. در کل در نظر داشته باشید که آب وهوای شهر وان در زمستان ها سرد و برفی و در تابستان ها گرم و خشک است. در بهار و پاییز بارش باران هوای این شهر را معتدل می نماید.

از وان چی بخریم؟

در شهر وان ترکیه هم بازار های سنتی و تاریخی وجود دارند که مملو از اجناس رنگارنگ و سوغاتی های معروف ترکیه هستند و هم پاساژهای لوکس و مدرن که پاتوق علاقه مندان به مد و برند می باشند و تجربه خرید از ترکیه را به برترین وجه برای شما به ارمغان می آورند. فرش ها و قالی های ترک، زیور آلات (نقره های سیاه قلم ساواتلی (Savatlı) که از نقوش پادشاهی اورارتو (Urartu) الهام گرفته شده از مرکز خرید آتاسوی آرت (Atasoy Art))، ظروف مسی و برنجی، قوری، قهوه جوش، قلیان، صنایع دستی حکاکی شده بر چوب گردو و لباس های برند در کنار خوردنی های خوشمزه مانند شیرینی های وسوسه کننده ترکی از جمله باقلوا در این مراکز به فروش می رسند. کسانی که به فرآورده های لبنی علاقه مند هستند می توانند در روزهای سرانجامی اقامت خود اوتلو پنیر وان (otlu peynir) که حاوی گیاهان محلی با خواص دارویی ست را نیز خریداری کنند.

بعلاوه کسانی که قصد خرید جهیزیه دارند می توانند لوازم الکترونیکی و خانگی خود را از مراکز خرید شهر وان در شعب برندهای ترک مانند برند بکو Beko) )، آرچلیک (Arçelik)، وستل (VESTEL) و برند وایت اند بژ (white & beige)، مادام کوکو (madame coco)، انگلیش هوم (English Home)، کاراجا (KARACA)، ازدیلک (ozdilek) و ...تهیه کنند.

خرید پوشاک در وان

مهمترین منبع خرید پوشاک در وان ترکیه فروشگاه های برشکا (Bershka) هستند. این فروشگاه در سال 1998 تاسیس شد که در آن مجموعه ای از برندهای معروف لباس مانند زارا (Zara)، زارا هوم (Zara Home)، پول اند بیر (Pull&Bear)، ماسیمو دوتی (Massimo Dutti)، اویشو (Oysho)، استرادیواریوس (Stradivarius) و اوترکه (Uterqüe) به مشتریان عرضه می گردد. بعلاوه می توان در سبد خرید خود برند سوئدی اچ اند ام و یا برندهای ترک مانند ال سی وایکیکی، ماوی، کوتون (Koton)، دفاکتو (DeFacto) و ... را نیز جای داد.

فروشگاه برشکا در وان

برشکا که یکی از زیرمجموعه های برند گروه اسپانیایی فعال در صنعت مد؛ ایندیتکس (Inditex) است در بیش از 70 کشور جهان از جمله کانادا، امریکا، مالزی، ایتالیا، دبی، روسیه، تایلند، کره جنوبی، ترکیه و ... شعبه دارد. برای اطلاع دقیق از فروشگاه های برشکا می توانید به سایت این برند مراجعه کنید: www.bershka.com/tr/en/

کنندگی زارا در وان ترکیه

برشکا کنندگی برند زارا در شهر وان ترکیه است. زارا نیز همانند برشکا یک خرده فروشی پوشاک اسپانیایی و زیرمجموعه ایندیتکس است که در زمینه فست فشن (Fast fashion) با ارائه محصولاتی مانند پوشاک، اکسسوری، کفش، عطر و ... در بازارهای جهانی فعالیت می نماید.

مراکز خرید وان

در شهر وان مراکز خرید بسیاری وجود دارند که معروف ترین آنها را به شما معرفی خواهیم کرد:

مرکز خرید اِی وی ام وان | Van AVM

تورکوز مال | turquoise Mall

آیدین پریهان | Aydın Perihan İş Merkezi

مرکز خرید آتایوس سیلور | Atayos silver

مرکز خرید وان پارک ای وی ام | Van Park AVM

مرکز خرید وان متروپولیتن مال | Van Metropolitan Mall

اَپل استور وان | Apple Store

مرکز خرید هامل | Hummel

مرکز خرید مُرکس چانتا | morx çanta

مرکز خرید ماوی دوشلر نیکاح شکرلری | Mavi Düşler Nikah Şekerleri

فروشگاه آدیداس وان | Adidas

فروشگاه کفش اسپورت کوتکس | Kotteks

عمده فروشی لباس در شهر وان ترکیه

به جز مراکز خرید و فروشگاهای کنندگی برندهای لباس شما می توانید از بازار محلی وان و یا سایر فروشگاه های کوچکتر اجناس موردنظرتان را بخرید. فروشگاه های برند که کنندگی معتبر هستند نیز اجناس را به صورت عمده به فروش می رسانند. توجه کنید چند سایت ایرانی مانند آی ان اف کمپانی (ifncompany) و مارکاترند (markatrend) برای خرید عمده و تک اجناس ترکی وجود دارند.

برترین عمده فروش های ترکیه

برندهایی که در ترکیه فعالیت دارند یا جزو معروف ترین شرکت های پوشاک جهان هستند و یا متعلق به خود کشور ترکیه می باشند اما مهمترین عمده فروش های ترکیه و شهر وان شامل موارد زیر می شوند:

چاینا برندز | Chinabrands

کلاب فشن | Clupfashion

علی بابا | Alibaba

طاها گروپ | Tahagroup

مُمتِکس | Momteks

کاردم | Kardem

بازار محلی وان ترکیه

سفر به شهر وان بدون رفتن به بازار سنتی وان (Old market Van) کامل نخواهد شد. بازار سنتی وان معمولا بخشی از برنامه بازدید گردشگران در تور وان است تا بتوانند ضمن بازدید از بافت قدیمی بازار، لوازم و سوغاتی های مورد نیاز خودشان را خریداری کنند. خرید از این بازار سنتی با اجناس مختلف و رنگارنگش در کنار بازدید از قلعه قدیمی وان می تواند لذتبخش ترین بخش سفر شما به این شهر کوچک و زیبای ترکیه باشد.

زمان حراجی های شهر وان ترکیه

برترین زمان برای خرید ارزان و ارزان در تور وان یک هفته مانده به عید فطر، روز مادر، اواسط اردیبهشت همزمان با جشنواره بهاری و هفته اول دی ماه (کریسمس) است.

مراکز خرید ارزان در وان ترکیه

در کنار پاساژهای لوکس شهر وان، مراکز خرید و بازارهایی وجود دارد که می تواند پیشنهاد خوبی برای گردشگرانی باشد که در پی خرید ارزان در ترکیه هستند. بازار روس ها در شهر وان (Russian bazaar)، بازار سنتی وان (Old market Van) در خیابان جمهوریت، بازار کاظم کارابکیر و مرکز خرید ای وی ام وان جزو ارزان ترین و برترین بازارهای شهر وان هستند.

خرید اینترنتی از وان ترکیه

بیشتر مراکز خرید ترکیه دارای سایت رسمی و درگاه خرید آنلاین هستند. شما می توانید از فروشگاه های برشکا و وان ای وی ام خریدهای اینترنتی خود را انجام دهید.

مرکز خرید آیدین پریهان وان

مرکز خرید آیدین پریهان که دقیقا در مرکز شهر وان ترکیه و در نزدیکی رستوران معروف تامارا گریل واقع شده است و همواره مملو از مردمی است که مشتاقانه در پی جنس و کالای مورد نظرشان هستند پیشنهاد بسیار خوبی برای علاقه مندان به خرید می باشد البته توجه داشته باشید که قیمت ها در این مرکز خرید کمی بالاتر از بقیه فروشگاهای شهر وان ترکیه است. بیشتر مغازه های مرکز خرید آیدین پریهان شامل لباس فروشی ها به خصوص لباس های بچه ها و نوجوانان هستند. بعلاوه در این مرکز خرید لوازم الکترونیکی و شیرینی فروشی های خوب نیز وجود دارد که می توانید از آنها خرید کنید.

چند نکته مهم برای خرید در وان

1- مراقب حجم خریدتان باشید تا در گمرک دچار مشکل (مشکل اضافه بار) نشوید.

2- بهتر است خریدتان را در کیسه فروشگاه مربوطه نگه دارید و پس از عبور از مرز آنها را جابه جا کنید.

3- برای خرید عمده بهتر است از پاسپورت افرادی بهره ببرید که مطمئن هستید قصد سفر مجدد به ترکیه را ندارند.

4- همه پولتان را به لیر تبدیل نکنید؛ در صورت نیاز می توانید از صرافی های شهر برای تبدیل ارز بهره ببرید.

5- در شهر وان می توانید به راحتی چانه بزنید و تخفیف بگیرید، حتی اگر ترکی بلد نیستید از واژه ایندریم Indirim به معنی تخفیف (در زبان ترکی) بهره ببرید.

6- در مورد اجناس برندهای معروف باید بدانید که عموما قیمت آنها در وان از قیمت تمام شده آنها در تهران کمتر درمی آید.

7- برای خرید خوراکی و مواد خوردنی بهتر است از فروشگاه های معتبر مانند میگروس و کارفورسا بهره ببرید.

8- در حال حاضر در مراکز خرید ترکیه برای اخذ کیسه باید هزینه جداگانه پرداخت کنید بنابراین خود را برای روبرو شدن با این موضوع آماده کنید.

سقف مجاز خرید از وان ترکیه چقدر است ؟

به صورت کلی و همه جانبه اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم در مورد اندازه همراه داشتن ارز در هنگام ورود به خاک ترکیه هیچ محدودیتی وجود ندارد اما ضروری است که رقم دقیق آن در پاسپورت شما ثبت گردد و در مورد خروج ارز از این کشور حداکثر تا 5,000 دلار یا معادل آن می توان به همراه داشت.

در مورد بار، هر مسافر می تواند 30 کیلو بار (مانند پوشاک اما در مورد طلا، الماس، نقره و ... آنالیز بر اساس وزن صورت می گیرد) در سفر هوایی و 40 کیلوگرم بار در سفر زمینی (به این شرط که کالای شخصی محسوب گردد بنابراین مسافر مجاز به وارد کردن کالای تجاری نیست مثل وارد کردن نوع خاصی از لباس به شکل یکسان از 1 برند) تا سقف 80 دلار به همراه خود داشته باشد تا مشمول عوارض گمرکی نگردد. لطفا توجه داشته باشید که چنانچه بار شما از سقف مجاز بیشتر باشد در صورتی که بار اول است از معافیت برخوردار می شوید اما پاسپورت مهر خورده شما این معنی را می دهد که تا سرانجام سال دیگر حق استفاده از معافیت را ندارید. اگر سقف مجاز را در حمل پوشاک از ترکیه رد کردید یا مشمول جریمه می شوید و یا در بدترین حالت باید خود را برای مرجوع شدن بارتان آماده کنید. پیشنهاد می گردد اگر حجم بار شما زیاد است برای آگاهی بیشتر از صفحه ارسال بار از ترکیه به ایران بازدید کنید.

سخن وبلاگ پردیس وب

خرید کردن همواره لذت بخش است به ویژه اگر بتوانیم با تخفیف خوب جنس مورد نظرمان را پیدا کنیم. در این مطلب سعی کردیم تا به مهمترین نکاتی که برای خرید در وان ترکیه نیاز دارید پاسخ بدهیم.

شما چه نکته دیگری را برای خرید در وان ضروری می دانید؟

به نظر شما اگر هدف از سفر خرید باشد شهر وان بهتر است یا استانبول؟

منبع: فاینداتور

به "خرید در وان ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید در وان ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید