ضرورت پیوند علم و داده

به گزارش وبلاگ پردیس وب، ama.org؛ امروز با ورود به عصر دیجیتال و هوش مصنوعی سازوکار های دنیای کسب و کار شکل جدیدی گرفته است و ابزار های تحلیلی گذشته دیگر جوابگوی احتیاج ها نخواهد بود.

ضرورت پیوند علم و داده

کسب و کار ها برای پاسخگویی به احتیاج های مشتریان به معیار های نظرسنجی معتبر با داده های اجتماعی و ادغام آن با داده های رفتاری احتیاجمندند تا بینش های عملی برای بهینه سازی عملکرد برند یا کمپین ارائه دهند.

آن ها باید برای پرسش های کلیدی کسب وکار درباره مصرف نمایندگان، بازار ها و رسانه ها در حال حاضر و در آینده به یاری شرکت های برتر تحقیقاتی پاسخ هایی را ارائه دهند.

شرکت های برتر تحقیقاتی در آمریکا در سال 2020، توانسته اند در مجموع در سال 2019 به عایدیی در حدود 30هزار میلیارد دلار برسند.

برای آشنایی بیشتر با این شرکت های پیروز به مختصری از اطلاعات، زمینه فعالیت و فرایند اقدامات 10 شرکت برتر در رده بندی سالانه انجمن بازاریابی آمریکا اشاره می کنیم.

1. Nielsen

این شرکت که اکنون در سراسر دنیا و بیش از 55 کشور فعالیت می نماید، در سال 1923 تاسیس شده است. Nielsen توانسته است با 10300 نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال 2019 با رشدی 6/ 1 درصدی نسبت به سال قبل به عایدیی حدود 6500 میلیون دلار دست یابد.

این شرکت یک رهبر دنیای در بینش مخاطبان، داده ها و تجزیه و تحلیل است که آینده رسانه ها را شکل می دهد. با میزان گیری رفتار در همه کانال ها و پلتفرم ها برای کشف آنچه مخاطبان دوست دارند، مشتریان خود را با هوش قابل اعتمادی که در عمل به کار می گیرد، توانمند می سازد.

یک شرکت قابل اعتماد نزد مصرف نمایندگان و بازار های سراسر دنیا که به دو واحد تجاری تقسیم می گردد:

Media Nielsen Global معیار های بی طرفانه و قابل اعتمادی را برای مشتریان رسانه ای و تبلیغاتی ارائه می نماید که درک مشترکی از صنعت مورد احتیاج برای عملکرد بازار ها ایجاد می نماید و مشتریان خود را قادر می سازد تا در بازار تبلیغات دنیای 600 میلیارد دلاری رشد نموده و پیروز شوند.

Nielsen Global Connect که اطلاعات دقیق و قابل اجرا و تصویر کاملی از بازار پیچیده و در حال تغییری که برند ها برای نوآوری و رشد کسب و کار خود به آن احتیاج دارند، به فراورینمایندگان و خرده فروشان کالا های بسته بندی شده مصرفی ارائه می دهد.

داده ها و بینش های کسب وکار، همراه با پلتفرم تحلیلی و میزان گیری باز و بومی را فراهم می نماید که رصد بازار ها را در دنیای به سرعت در حال توسعه کسب و کار ممکن می سازد.

2. IQVIA

این شرکت که اکنون در سراسر دنیا و بیش از 100 کشور فعالیت می نماید و در سال 2016 تاسیس شده، توانسته است با 6هزارنفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال 2019 با رشدی 6/ 8 درصدی نسبت به سال قبل به عایدیی در حدود 4386 میلیون دلار دست یابد.

یک ارائه دهنده دنیای اطلاعات، راه چاره های فناوری نوآورانه و خدمات تحقیقاتی قراردادی است که بر یاری به مشتریان مراقبت های بهداشتی در یافتن راه چاره های بهتر برای بیماران متمرکز است.

این شرکت که به وسیله ادغام Quintiles و IMS Health در سال 2016 شکل گرفت، علم داده های انسانی را به کار می گیرد تا شرکت ها را قادر سازد به وسیله تسریع در نوآوری و بهبود در نتایج مراقبت های بهداشتی، رویکرد های تازهی را برای توسعه بالینی و تجاری سازی ایجاد نمایند.

IQVIA دارای سه بخش عملیاتی است: راه چاره های فناوری و تجزیه و تحلیل، راه چاره های تحقیق و توسعه و فروش قراردادی و راه چاره های پزشکی و دارای یکی از بزرگ ترین و جامع ترین مجموعه اطلاعات مراقبت های بهداشتی در دنیا که شامل بیش از 800میلیون پفراینده جامع از بیماران است.

مجموعه اطلاعات رو به رشد آن حاوی بیش از 35 پتابایت داده اختصاصی است که از بیش از 150هزار تامین نماینده داده منبع داده شده و بیش از یک میلیون خوراک داده را در سراسر دنیا پوشش می دهد.

بر اساس این داده ها، IQVIA اطلاعات و بینش هایی را درباره بیش از 85 درصد از دارو های دنیا ارائه می نماید و به مشتریان خود یاری می نماید تا سازمان های خود را کارآمدتر اداره نمایند و تصمیمات بهتری برای بهبود عملکرد بالینی، تجاری و اقتصادی خود بگیرند.

3. Gartner Research

این شرکت که در سال 1972 تاسیس شده، توانسته است با 4500 نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال 2019 با رشدی 7/ 4 درصدی نسبت به سال قبل به عایدیی حدود 3275 میلیون دلار دست یابد.

به وسیله خدمات اشتراکی که شامل دسترسی براساس تقاضا به محتوای تحقیقاتی منتشر شده، داده ها و معیار ها و دسترسی مستقیم به شبکه ای متشکل از 2300 کارشناس تحقیقاتی در سراسر دنیا است، توصیه های مستقل و عینی را به مدیران شرکت ارائه می نماید.

این شرکت روش های تحقیقاتی اختصاصی خود را با روابط صنعتی و آکادمیک گسترده ترکیب می نماید.

دستور کار تحقیقاتی گارتنر با توجه به احتیاج های مشتریان، با تمرکز بر مسائل حیاتی، فرصت ها و چالش هایی که هر روز با آن روبرو هستند، تعریف می گردد.

محتوای تحقیقاتی اختصاصی آن که در قالب گزارش ها، جلسات توجیهی، به روزرسانی ها و ابزار های مرتبط ارائه می گردد، مستقیما به وسیله وب سایت یا پرتال ها به دسکتاپ مشتری تحویل داده می گردد.

4. Kantar

این شرکت که اکنون در بیش از 90 بازار دنیای و محلی فعالیت می نماید، در سال 1993 تاسیس شده است.

Kantar توانسته است با 3585 نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال 2019 با رشدی 7/ 2درصدی نسبت به سال قبل به عایدیی در حدود 3850 میلیون دلار دست یابد.

یکی از بزرگ ترین شرکت های داده، بینش و مشاوره در دنیا است که بعضی از تحقیقات، داده ها و تخصص های بینش پیشرو در دنیا را گرد هم می آورد.

پیشنهاد Kantar گستره تکنیک ها و فناوری ها، از خرید و داده های رسانه ای گرفته تا پیش بینی فرایند های بلندمدت را پوشش می دهد. از علوم اعصاب گرفته تا نظرسنجی از مطالعات کمی در مقیاس بزرگ تا تحقیقات کیفی، شامل قوم نگاری و نشانه شناسی.

ادغام داده های بزرگ، هوش مصنوعی و قابلیت های تحلیلی از سراسر شرکت در یک منبع که بینش های عمیق تری را برای تقویت رشد باز می نماید.

Kantar که داده های خود را به صورت دیجیتالی جمع آوری می نماید از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده می نماید تا پیشنهاد های موجود را برای ارائه خدمات تازهی که چند سال پیش نمی توانستیم تصورش کنیم سریع تر و مقرون به صرفه تر کند.

5. (Information Resources, Inc. (IRI

این شرکت که در سال 1979 تاسیس شده، توانسته است با 3639 نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال 2019 با رشدی 9/ 1 درصدی نسبت به سال قبل به عایدیی در حدود 1325میلیون دلار دست یابد.

IRI ارائه دهنده پیشرو داده های بزرگ، تحلیل های پیش بینی نماینده و بینش های آینده نگر است که به کالا های بسته بندی شده مصرف نماینده، سازمان های مراقبت های بهداشتی بدون نسخه، خرده فروشان، خدمات اقتصادی و شرکت های رسانه ای یاری می نماید تا کسب وکار خود را توسعه دهند.

IRI با بزرگ ترین مخزن داده های خرید، رسانه، اجتماعی، دلیل و وفاداری، که همگی بر روی یک پلتفرم مبتنی بر فناوری ابری مبتنی بر تقاضا ادغام شده اند، انقلاب شخصی سازی را تقویت می نماید و به راهنمایی بیش از 5 هزار مشتری خود در سراسر دنیا یاری می نماید.

این شرکت کوشش فراوانی برای مرتبط ماندن بی وقفه، تصاحب سهم بازار، ارتباط با مصرف نمایندگان، همکاری با مولفه های کلیدی و ارائه رشد پیشرو در بازار دارد.

6. Ipsos

این شرکت که در سال 1975 تاسیس شده، توانسته است با 2025 نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال 2019 با رشدی 2/ 16 درصدی نسبت به سال قبل به عایدیی حدود 2367 میلیون دلار دست یابد.

Ipsos، به وسیله شرکت های تابعه خود، در جمع آوری، پردازش و ارائه داده های نظرسنجی برای بازار ها، شرکت ها و موسسات عمدتا در اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آمریکا و آسیا اقیانوسیه مشارکت دارد.

به مشتریان یاری می نماید تا روابط بلندمدت با مشتریان ایجاد نمایند، مخاطبان و درک آن ها از رسانه های مختلف را مطالعه می نماید و فرایند افکار عمومی را میزان گیری می نماید.

Ipsos خدمات تحقیقاتی تبلیغاتی از جمله خدمات ردیابی تبلیغات و ارزیابی ارزش ویژه برند را ارائه می دهد که به تبلیغ نمایندگان در توسعه، ارزیابی و بهبود کوشش های تبلیغاتی آن ها یاری می نماید.

بعلاوه خدمات تحقیقات بازاریابی را ارائه می نماید که به مشتریان یاری می نماید فرصت های تجاری و پلتفرم های نوآوری را شناسایی نمایند، استراتژی ها را در محل فروش توسعه دهند، دیدگاه ها و ایده ها را ایجاد نمایند، ترکیب آن ها را توسعه داده و بهینه سازی نمایند و حجم فروش را مدل سازی و پیش بینی نمایند و بعلاوه محصولات نوآورانه سفارشی را ارائه می دهند.

Ipsos این منظره را برای بیش از 5هزارمشتری به وسیله حضور در 90 بازار در سطح دنیای و محلی فعال می نماید.

Ipsos کل زنجیره فراوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات، از جمع آوری داده های خام تا پردازش اطلاعات را پوشش می دهد.

7. Westat

این شرکت که در سال 1963تاسیس شده، توانسته است با 1900نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال 2019 با رشدی 5/ 3درصدی نسبت به سال قبل به عایدیی در حدود 597میلیون دلار دست یابد.

یک شرکت تحقیقاتی و خدمات حرفه ای 100درصد متعلق به کارمندان است که به وسیله طراحی نظرسنجی های گسترده و قابلیت های عملیاتی در پشتیبانی از جمع آوری داده های مدرن از خانواده ها، موسسات، مشاغل و افراد ارائه می نماید. حوزه های تمرکز و قابلیت های شرکت عبارتند از:

تجزیه و تحلیل آماری و تحقیقات روش شناختی در طراحی نظرسنجی، آزمایش، علم داده و تجزیه و تحلیل، کنترل افشای آماری و تحقیقات کیفی.

ارزیابی برنامه، فرآیند و نتیجه با استفاده از روش های متنوع از طراحی تا اجرا برای راهنمایی هر برنامه به سمت پیروزیت.

تحقیقات بهداشتی، از جمله سلامت رفتاری و روانی، مطالعات بالینی و آزمایش های بالینی، سلامت عمومی و بین المللی، ارائه مراقبت های بهداشتی، ایمنی بیمار و کمپین های ارتباطی سلامت.

تحقیقات سیاست اجتماعی و یاری های فنی برای اجرای سیستم های ارزیابی نوآورانه، بهبود کیفیت و ارائه خدمات.

برنامه های آموزشی برای حمایت از معلمان، انجام ارزیابی ها و ارائه یاری های فنی.

مطالعات حمل و نقل رفتار های سفر، ایمنی و عوامل انسانی با استفاده از فناوری های پیشرفته، مطالعات مشاهده ای میدانی و آنالیز های آنلاین و مبتنی بر دستگاه تلفن همراه.

Westat برای حمایت از پروژه های تحقیقاتی خود، رویکرد های متناسب با مشتریان و بعلاوه سرمایه گذاری در بسیاری از فناوری ها و محصولات فناوری اطلاعات عمومی و تخصصی را طراحی می نماید.

Westat بعلاوه مجوز، آموزش و پشتیبانی را برای Blaise، یک سیستم نرم افزاری بزرگ جمع آوری داده ها که به وسیله Statistics هلند فراوری شده و در سطح بین المللی استفاده می گردد، ارائه می نماید.

8. The NPD Group

این شرکت که در سال 1966 تاسیس شده، توانسته است با 1185نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال 2019 با رشدی 6/ 8 درصدی نسبت به سال قبل به عایدیی حدود 444 میلیون دلار دست یابد.

به برند های پیشرو دنیا یاری می نماید تا به رشد مبتنی بر داده دست یابند. این شرکت با تخصص عمیق در بیش از 20 صنعت و با رهبری فکری بسیاری از برند های پیشرو دنیا به مشتریان خود در میزان گیری بازارها، پیش بینی فرایند ها و بهبود عملکرد یاری می نماید. خدمات سندیکایی NPD شامل ردیابی خرده فروشی، ردیابی توزیع نماینده و ردیابی مصرف نماینده است.

NPD هر هفته داده های فعال در سطح فروشگاه را از بیش از 600 هزار نقطه فروش در سراسر دنیا، به علاوه تجارت الکترونیک و پلتفرم های تلفن همراه را برای مشاهده مکان های جغرافیایی یا گروه های فروشگاه سفارشی و اطلاعات سطح حساب جمع آوری می نماید تا آن ها را به خرده فروشان درخواست نماینده ارائه دهد.

تجزیه و تحلیل های تجویزی شرکت شامل پیش بینی بازار، پیش بینی محصول تازه، ارزیابی قیمت و ارتقا و تقسیم بندی است. مشاوران ارشد صنعت برای جلسات استراتژی در دسترس هستند تا برنامه ریزی بلندمدت را راهنمایی نمایند یا احتیاج های خاص را رفع نمایند.

9. comScore

این شرکت که در سال 1999 تاسیس شده، توانسته است با 870 نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال 2019 و با کاهش 5/ 6 درصدی نسبت به سال قبل به عایدیی حدود 389میلیون دلار دست یابد.

یک شرکت اطلاعاتی و تحلیلی دنیای است که تبلیغات، محتوا و مخاطبان مصرف نماینده هر کدام را در پلتفرم های رسانه ای میزان گیری می نماید.

ComScore محصولات خود را با استفاده از یک پلتفرم داده دنیای ایجاد می نماید که اطلاعات پلتفرم های دیجیتال (تلفن های هوشمند، تبلت ها و رایانه ها)، صفحه های تلویزیون و فیلم را با اطلاعات جمعیتی و سایر اطلاعات توصیفی ترکیب می نماید ComScore.

علم داده انحصاری را توسعه داده است که میزان گیری مخاطبان در سطح شخصی و خانگی را امکان پذیر و مشاهده تکراری را در دستگاه ها و در طول زمان حذف می نماید.

این ترکیب داده ها و روش ها، استاندارد مشترکی را برای خریداران و فروشندگان برای انجام معاملات تبلیغاتی ممکن می سازد. این موضوع به شرکت ها در سراسر زیست بوم رسانه ای یاری می نماید تا مخاطبان خود را بهتر درک نموده و کسب عایدی نمایند و برنامه ها و محصولات بازاریابی را توسعه دهند تا کارآمدتر و موثرتر به آن مخاطبان دسترسی پیدا نمایند.

توانایی ComScore برای یکسان سازی داده های رفتاری و سایر داده های توصیفی، آن را قادر می سازد تا رتبه بندی مخاطبان، تایید تبلیغات و بخش های دقیق مصرف نماینده را ارائه دهد که صد ها میلیون مصرف نماینده را توصیف می نماید.

10. GfK

این شرکت که در سال 1934 تاسیس شده، توانسته است با 860 نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال 2019 و با رشدی 2/ 3درصدی نسبت به سال قبل به عایدیی در حدود 1600 میلیون دلار دست یابد.

GfK داده ها و علم را به هم متصل می نماید. راه چاره های تحقیقاتی نوآورانه پاسخ هایی را برای پرسش های کلیدی کسب وکار درباره مصرف نمایندگان، بازارها، مارک ها و رسانه ها در حال حاضر و در آینده ارائه می دهند.

GfK به عنوان یک شریک تحقیقاتی و تحلیلی، به مشتریان خود در سراسر دنیا وعده رشد از دانش را می دهد. تمرکز GfK بر صنایعی شامل خودرو، کالا های مصرفی، مد و سبک زندگی، رسانه و تفریح، خرده فروشی، فناوری و مسافرت و میهمان نوازی است که به محققان بازار خود درک کاملی از مسائل تجاری و سوالات مربوط به نگرانی های آن ها ارائه می دهد.

مترجم: محمود نوری شمس آباد

منبع: فرارو

به "ضرورت پیوند علم و داده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت پیوند علم و داده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید