چطور سفر کنیم که بیماری به سراغ مان نیاید؟

به گزارش وبلاگ پردیس وب، هیچ کس دلش نمی خواهد در طول سفر بیماری به سراغش بیاید و سفری که مدت ها چشم انتظارش بوده است، به جهنم تبدیل گردد؛ اما برای اینکه موقع سفر مریض نشویم، چه کار کنیم؟

چطور سفر کنیم که بیماری به سراغ مان نیاید؟

با وجودی که مسافرت، الهام بخش و روشنگر است؛ اما در عینِ حال می تواند باعث تحمیل استرس و فشار بر بدن ما گردد. هرچند با قدری برنامه ریزی و درایت می توان از این موضوع پیشگیری کرد.

اگر پیش از آنکه راهی سفر کاری چند روزه یا ماجراجویی به دور جهان شوید، اندکی برنامه ریزی، تحقیق و آماده سازی انجام دهید، می توانید احتمال ابتلا به بیماری را تا حد قابل توجهی کم کنید. در صورتی که قصد سفر به کشوری خارجی را دارید، تحقیق کنید تا درباره ایمن سازی سیستم ایمنی بدن و دریافت واکسن های مناسب برای مقصدتان، اطلاعات بیشتری به دست آورید. بئاتریکس موراله (Beatrix Morrallee)، متخصص بهداشت سفر، می گوید:

یکی از بزرگ ترین اشتباهات مسافران، عدم مطلعی درباره تفاوت بین واکسن های ضروری و توصیه شده است. در سفر به بعضی کشورهای جهان حتماً باید واکسن های ضروری را تزریق کرد، حتی اگر مسافر نخواهد به منطقه در معرض خطر برود. به تأخیر انداختن این کار اصلاً توصیه نمی گردد؛ چراکه واکسن ها برای اثربخش بودن به زمان احتیاج دارند و در خصوص بعضی واکسن ها باید بیشتر از یک بار تزریق انجام گردد تا محافظت بیشتر یا بلندمدتی از بدن داشته باشند.

مراقب خورد و خوراک خود باشید

واقعاً تناقض عجیبی است که یکی از جاذبه های اصلی سفر می تواند شما را در معرض بزرگ ترین خطر بیماری قرار دهد: غذا. حتی اگر فقط برای چند روز به کشوری خارجی سفر نموده اید، چشیدن طعم و مزه غذاهای محلی می تواند بخش جذابی از سفر به حساب آید. فارغ از مقصد سفر، دو قانون کلی را همواره مد نظر قرار دهید: اولاً، مطمئن شوید که هر غذایی که می خورید، کاملاً پخته و داغ باشد و دوماً، برای خوردن میوه یا سبزیجات، آن هایی را انتخاب کنید که پوست ضخیمی دارند و سپس پوست شان را بگیرید.

تحقیق کنید

حتماً برای سفرتان تحقیق کنید، برای این منظور می توانید به منابع معتبر آنلاین مراجعه کنید، نظیر وب سایت مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (Centre for Disease Control) که به شکلی موجز و قابل فهم، اطلاعاتی را ارائه می نماید تا افراد بتوانند از خطرات مرتبط با مقصد سفرشان مطلع شوند.

از ضدعفونی نماینده بهره ببرید

دنی کنزوسکا (Denny Knezevska)، مشاور پرستار کلینیک مسافرت در کلینیک پزشکی و مسافرتی ایزلینگتون تورنتو، می گوید:

به مسافران اکیداً توصیه می کنم که برای پیشگیری از بیماری، از میکروب هایی که باعث بیماری می شوند، دوری نمایند.

به عبارت ساده، ضدعفونی نماینده دست باید همراه ثابت و همیشگی مسافران باشد. هنگام ورود به هواپیما، علاوه بر دست هایتان، دسته جایگاه و میز سینی را نیز با ضدعفونی نماینده پاک کنید. ضمناً یادتان باشد که از دست زدن به کیسه های جایگاه یا هر جایی که ممکن است دست سایر مسافران به آن خورده باشد، اجتناب کنید.

آب بنوشید

همواره توصیه می گردد که آب بنوشیم؛ اما حفظ آب بدن به خصوص در زمان سفر اهمیت بسزایی پیدا می نماید. بر اساس پژوهشی که در ژورنال تحقیقات سلامت محیطی منتشر شده است، یکی از دلایلی که اغلب باعث بیمارشدن مسافران می گردد، رطوبت بسیار کم در هواپیما است. خشکی هوا می تواند توانایی بدن در فراوری مخاط را تضعیف کند که اولین دفاع طبیعی بدن به شمار میرود. علاوه بر این، مسافران برای حفظ آب بدن شان باید بهداشت را نیز رعایت نموده و از بطری های آب یا آب جوشیده استفاده نمایند و نسبت به مواد غذایی که با آب شیر محلی شسته شده است، محتاط باشند.

منبع: کجارو / theglobeandmail.com

به "چطور سفر کنیم که بیماری به سراغ مان نیاید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور سفر کنیم که بیماری به سراغ مان نیاید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید