آنالیز عمیق تریلر نو تکن 8 و گیم پلی آن از نگاه کارگردان بازی

به گزارش وبلاگ پردیس وب، هشتمین نسخه از سری مبارزه ای تکن تاریخ انتشار مشخصی ندارد اما همچنان به هیجان زده کردن هواداران ادامه داده و انتظار را برای آن ها سخت نموده است. لازم به ذکر است که اخیرا تریلری نو از بازی در مراسم گیم اواردز 2022 به نمایش در آمده که در کنار تمرکز بر داستان، بر گیم پلی آن نیز می پردازد. حال کاتسوهیرو هارادا به عنوان کارگردان و تهیه کننده اجرایی بازی مصاحبه ای با رسانه آی جی ان در رابطه با این تریلر انجام داده که اطلاعات بیشتری در خصوص بازی به بازیکنان خواهد داد.

آنالیز عمیق تریلر نو تکن 8 و گیم پلی آن از نگاه کارگردان بازی

درگیری خانوادگی

هیچ تعجبی ندارد که رویارویی آینده بین جین کازاما و کازویا میشیما در مرکز بازی قرار خواهد داشت. این مشابه مبارزه بین کازویا و هیهاچی میشیما در تکن 7 محسوب می گردد. در حالی که این مبارزه روی کاغذ برای کازویا آسان تر خواهد بود با این حال چه کسی می تواند مبارزه بین دو عضو آخر خانواده میشیما و تنها دو حامل ژن شیطان را پیش بینی کند. هرچند چیزی که معین است این است که جین می خواهد پدرش را بکشد و به همه چیز انتها دهد. کازویا که از پیروزی خود در برابر هیهاچی لذت می برد، میخواهد تا شهرها را ویران نموده و بشریت را به سوی جنگ تشویق کند.

طبق گفته هارادا، تکن 8 شش ماه پس از نسخه هفتم اتفاق می افتد و در حالی که درگیری پدر و پسر در این نسخه منعکس کننده اتفاقاتی است که در تکن 7 اتفاق افتاده است، درگیری بین جین و کازیوا کمی متفاوت از درگیری بین کازویا و هیهاچی است. در حالی که این دو در نهایت با انگیزه قدرت و انتقام هستند و هر کدام دیگری را بزرگترین مانع سر راه خود می دانند، مبارزه جین علیه خونی است که از پدرش به ارث برده است. شعار تازه فاش شده تازه بازی یعنی Fist Meets Fate و شیوه نمایش عدد هشت در لوگوی بازی که شبیه یک زنجیر شکسته است، نمادی از مبارزه جین علیه سرنوشت خود و کوشش او برای شکستن زنجیرهایی است که این دو را به یکدیگر پیوند داده است.

البته او مخالف استفاده از ژن شیطان خودش برای انجام این کار نیست. در ابتدای تریلر هنگامی که جین به نوعی سقوط می نماید، دستی با دستکش از میان دودی سیاه به سمت او دراز می گردد. آیا خود شیطان سعی دارد به او یاری کند؟ جالب است بدانید که جین در بعضی از بخش های گیم پلی تریلر نیز از قدرت های شیطانی خود استفاده می نماید. به طور کلی جین و دیویل جین شخصیت های جداگانه ای با حرکات بسیار متفاوتی بوده اند. آیا داستان تکن 8 می تواند این موضوع را تغییر دهد؟ برای پاسخ این سوال باید منتظر انتشار بازی بمانیم ، با این حال هارادا اعتراف نموده است که آنچه در بازی اتفاق می افتد متفاوت با آنچه در ابتدا تصور می نموده است زیرا زمان زیادی طول کشیده است تا سری به این مرحله برسد.

بازگشت جون کازاما

این ممکن است شرح دهد که چرا بازگشت جون کازاما یعنی مادر جین که تاثیر مهمی در داستان دارد، اینقدر طول کشیده است. در حالی که او در اسپین آف هایی نظیر Tekken Tag Tournament ظاهر شده، این اولین بار است که او در یک بازی اصلی این سری از نسخه دوم در سال 1995 ظاهر می گردد و به طور کلی این چهارمین حضور او در این سری محسوب می گردد. احتمالا بسیاری از هواداران جوان تر تکن قبلا جون را در یک بازی تکن ندیده اند، اما او در سریال Tekken: Bloodline امسال نیز ظاهر شده است؛ سریالی که وقایع تکن 3 را اقتباس می نماید.

هارادا در خصوص جون می گوید:

جون و جین ممکن است مادر و پسر باشند، اما هارادا اعتراف می نماید که سری تکن تا این لحظه واقعا کوشش خاصی برای نمایش رابطه بین این دو انجام نداده است. او گفت:

هارادا در ادامه افزود که برنامه این بوده که او را زودتر برگردانند، اما از آنجایی که قسمت های بعدی این سری بیش از قبل به جزئیات داستانی خود اهمیت می دادند، رسیدن به این مرحله بیشتر از آنچه در ابتدا انتظار داشته اند، طول کشیده است. لازم به ذکر است که هر بخش از طراحی جون، از جمله تمایل او به حیوانات، برای شرح اینکه او کیست و چه شخصیتی دارد، مهم است. هارادا در این مورد بیان نمود:

البته این نشان دهنده سبک مبارزه او نیز است که البته هارادا جزئیات زیادی در خصوص آن اشاره نمود. هرچند به نظر می رسدکه او همچنان از هنرهای رزمی سنتی کازاما استفاده می نماید که در بازی های قبلی از آن استفاده می کرد.

جلوه های بصری

تکن 8 از ابتدا روی آنریل انجین 5 و برای پلتفرم های نسل تازه در دست توسعه بوده و نتیجه این موضوع چشمگیر به نظر می رسد. اولین چیزی که هواداران قدیمی احتمالا متوجه آن خواهند شد، مدل های سه بعدی تازه شخصیت ها است. همه شخصیت های موجود در تریلر نظیر جین، کازویا، جون، کینگ، پل، لارس، مارشال لاو و جک-8 - قابل بازی هستند، اما طراحی آن ها کاملا تغییر یافته است. هارادا در این باره می گوید:

با این حال این فقط مدل ها نیستند. هارادا تاکید می نماید که بعضی از عناصر از جمله نورپردازی، سایه ها و غیره که در تریلر مشاهده می کنید، هنوز در حال پیشرفت هستند و هنوز به سطحی که سازنده می خواهد، نرسیده اند. تعدادی از مکان های نبرد نشان داده شده نیز دارای چندین نسخه هستند که شامل زمان های مختلف روز می شوند. این نه تنها به تنوع آن ها می افزاید، بلکه جو و احساس نبرد را نیز تغییر می دهد.

هارا در خصوص طراحی مکان مبارزات گفت:

کنسول های تازه و آنریل انجین 5 از نظر بصری سطوح تازهی را به نمایش می گذارند، اما بعلاوه بر حسی که از بازی می گیرید نیز تاثیر می گذارند. او در ادامه افزود:

سیستم مبارزات

هارادا در خصوص سیستم مبارزات بازی می گوید:

به نظر می رسد که تغییرات تکن 8 ناشی از این است که تیم سازنده به این فکر می نماید که چگونه بازی را برای بازی و تماشاگر هیجان انگیز کند. هارادا بیان نمود:

یکی دیگر از مواردی که تریلر معرفی می گردد، سیستم تازه Heat است که در راستای این تهاجمی بودن مبارزات خواهد بود. در حالی که هارادا نمی توانست جزئیات دقیق تری را از معنای این سیستم برای گیم پلی بازی به اشتراک بگذارد، او گفت که این همان چیزی است که بازی در حال اجرا قرار است به نظر برسد. البته او قول داده است که جزئیات بیشتری در سال آینده ارائه دهد.

لازم به ذکر است که طراحی سیستم مبارزات تحت تاثیر ورزش های الکترونیکی و حتی استقبال از تکن 7 نیز قرار گرفته است. هارادا در این باره گفت:

هرچند هارادا فکر نمی نماید که این تغییر طراحی فقط به نفع بازیکنان سطح بالا یا کسانی باشد که از تماشای تکن لذت می برند. او می گوید:

بدیهی است که تکن 8 هنوز راه زیادی تا انتشار دارد و در حالی که این تریلر به بعضی از سوالات ما پاسخ داد، سوالات دیگری را نیز مطرح می نماید. با این حال چیزی که واضح است، اشتیاق و عشق هارادا به این سری است. اگر نگران این هستید که حضور جون به این معنی است که هارادا به فکر انداختن پسرش (یا هر شخص دیگری) به موقعیتی که در معرض خشم و خشونت باشد نیست، دوباره باید به شرحات بازی فکر کنید. هارادا بیان نمود:

تکن 8 قرار است که در سال آینده برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری و رایانه های شخصی منتشر گردد.

منبع: IGN

ماوس پد هومرو طرح بازی Tekken مدل A2390

15 %

54,000

46,000 تومان

مشاهده و خرید

کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت

28,985,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنالیز عمیق تریلر نو تکن 8 و گیم پلی آن از نگاه کارگردان بازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز عمیق تریلر نو تکن 8 و گیم پلی آن از نگاه کارگردان بازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید