برترین گلزنان تاریخ فوتبال چه کسانی هستند؟ رونالدو، مسی یا روماریو؟

به گزارش وبلاگ پردیس وب، لیونل مسی که از نظر بسیاری به عنوان برترین بازیکن تاریخ شناخته می گردد، به همان میزان که در خلق موقعیت ها استثنایی است، در موقعیت یابی نیز استثنایی است. در واقع تا به امروز، ستاره آرژانتینی تقریباً 796 گل در 1010 بازی به ثمر رسانده است. اما آیا او برترین گلزن تاریخ فوتبال دنیا است؟

برترین گلزنان تاریخ فوتبال چه کسانی هستند؟ رونالدو، مسی یا روماریو؟

به گزارش وبلاگ پردیس وب به نقل از گل، بر اساس داده های فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) لیستی از فزونین گلزنان تمام رقابت های رسمی تاریخ فوتبال منتشر شده است.

15- زلاتان ابراهیموویچ/ 570 گل

مسلماً فزونین فوتبالیست سوئدی تمام دوران، زلاتان ابراهیموویچ یکی از مشهورترین گلزنان و مرگبارترین مهاجمان فوتبال است. ابراهیموویچ که چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی بسیار تواناست، به هر تیمی که رفته گل هایی به ثمر رسانده و در بعضی از فزونین باشگاه های اروپا بازی نموده است.

14- تولیو کاستا/ 575 گل

تولیو کاستا در طول دوران حرفه ای 24 ساله خود ادعا می نماید که بیش از 1000 گل به ثمر رسانده است. اما این آمار شامل بازی های محبت آمیز و بازی در سطح آماتور هم می گردد. با این حال، آمار گل های او که 575 است قابل توجه است، به خصوص وقتی در نظر بگیریم که 13 گل از این گل ها تنها در 15 بازی برای تیم ملی برزیل صورت گرفته است.

13- اووه زیلر/ 575 گل

اووه زیلر، ستاره هامبورگ، که به علت مهارت هوایی و ضربات قیچی تماشایی خود مشهور است، یکی از فزونین مهاجمانی است که آلمان تا به حال پرورش داده است و گلزن فوق العاده قابل اعتمادی برای باشگاه و کشور است. او در مجموع 575 گل تنها در 649 بازی به ثمر رساند که نسبت 0.89 گل به بازی را به او داد.

12- فرنس دیک/ 576 گل

دستاوردهای فرنس دیک ممکن است تحت الشعاع هموطنش فرانس پوشکاش نهاده شده باشد، اما مهاجم مجارستانی در نوع خود یک گلزن برجسته بود. دیک به طور میانگین بیش از سه گل در هر بازی برای اولین باشگاهش یعنی آث میلان (220 گل در 72 بازی) به ثمر رساند؛ قبل از پیوستن به فرنتس واروش، تیمی که او 200 گل فقط در 140 بازی زد.

او بعلاوه 29 گل برای کشورش به ثمر رساند و اگرچه تعیین نیست چند بازی در بالاترین سطح انجام داده است، اما با مجموع 576 گل به کار خود سرانجام داد.

11- جو بمبریک/ 616 گل

جو بمبریک دومین بازیکن ملی ایرلند شمالی در این لیست است و دیگری جیمی جونز است. بمبریک دو دهه قبل از جونز بازی می کرد، اما آنها یک ویژگی مشترک داشتند که برای تفریح گل می زدند. جای تعجب نیست که بمبریک در کل دوران حرفه ای خود 616 گل به ثمر رساند.

این مهاجم وسط بین سال های 1935 تا 1938 برای چلسی بازی کرد و 34 گل برای این تیم به ثمر رساند. با این حال، او فزونین سال های حرفه ای اش را در لینفیلد گذراند، تیمی که او 286 گل در لیگ فقط در 183 بازی زد که 50 گل از این تعداد در فصل 31-1930 به ثمر رسید که بالاترین تعداد گل در دنیا در آن سال بود.

او با به ثمر رساندن گل های دیدنی با شوت های تند و قلابی از فواصل باورنکردنی معروفیت پیدا کرد.

10- اوزه بیو/ 619 گل

اوزه بیو که در پرتغال با نام O Rei شناخته می گردد، یکی از پرکارترین گلزنان دهه های 1960 و 1970 بود. اوزه بیو یک چهره پرطرفدار در لیسبون است که طرفداران در سرتاسر دنیا او را می شناسند. او در 639 بازی 619 گل زده است که نسبتی باورنکردنی است.

9- رابرت لواندوفسکی/ 627 گل

لواندوفسکی که از سوی فیفا به عنوان فزونین بازیکن دنیا در سال های 2020 و 2021 معرفی گردید، در دورتموند نام خود را عنوان کرد و سپس در بایرن مونیخ خود را به عنوان یک اسطوره تثبیت کرد و رکوردهای گلزنی متعددی را در بوندسلیگا شکست.

این بازیکن 34 ساله از یک عنوان بین المللی درخشان نیز برخوردار بوده و فزونین گلزن تاریخ لهستان و سومین گلزن بین المللی مردان در اروپاست، تنها پس از فرانس پوشکاش و کریستیانو رونالدو.

8- گرد مولر/ 634 گل

گرد مولر به خاطر بازی تهاجمی خود در محوطه جریمه معروفیت داشت. ستاره بایرن مونیخ که در فینال جام دنیای 1974 گل فزونی آلمان غربی را به ثمر رساند، میانگین بیش از یک گل در بازی در سطح بین المللی (68 در تنها 62 بازی) را دارد.

7- جیمی جونز/ 647 گل

جونز بیشتر دوران حرفه ای خود را در سرزمین مادری اش گذراند. او که فزونین گلزن تاریخ فوتبال لیگ ایرلند بود، 517 گل برای باشگاه گلناون به ثمر رساند و برای 10 فصل متوالی بین سال های 1952-1953 و 1961-1962 در صدر جدول گلزنی نهاده شد. آمار حرفه ای او 647 گل برای باشگاه های مختلف است.

او یک مهاجم وسط عضلانی و بی نقص بود که می توانست با هر دو پا به توپ ضربه بزند و در هر موقعیتی گلزنی کند.

6- فرانس پوشکاش/ 729 گل

فرانس پوشکاش بازیکن کلیدی در دو تا از بزرگ ترین تیم های تاریخ فوتبال یعنی تیم مجارستان و قهرمان جام اروپا در سال 1960 رئال مادرید بود. پوشکاش پای راستش قوی نبود و بیشتر 729 گل خود را در دوران حرفه ای اش که بین سال های 1943 تا 1966 طول کشید، با پای چپش به ثمر رساند.

5- پله/ 762 گل

پله که به عنوان فزونین بازیکن تمام دوران در نظر گرفته می گردد، یکی از پرکارترین مهاجمانی بود که فوتبال تا به حال شناخته است. اسطوره فوتبال که سه بار با برزیل برنده جام دنیای شده است، هنوز هم برای بسیاری فزونین بازیکنی است که تا به حال این جام را به ارمغان آورده است.

4- روماریو/ 775 گل

رونالدو، اسطوره برزیلی می گوید که هنر گلزنی را از روماریو آموخته است؛ بازیکنی که یوهان کرایف، سرمربی سابق بارسلونا او را نابغه در محوطه جریمه توصیف می نماید. در واقع، روماریو یکی از فزونین بازیکنان تمام کننده ای بود که فوتبال تا به حال دیده است، همانطور که با رکورد 775 گل او تعیین است.

3- لیونل مسی/ 796 گل

لیونل مسی که از نظر بسیاری به عنوان فزونین بازیکن تاریخ شناخته می گردد، به همان میزان که در خلق موقعیت ها استثنایی است، در موقعیت یابی نیز استثنایی است. در واقع، تا به امروز، ستاره آرژانتینی تقریباً 796 گل در 1010 بازی به ثمر رسانده است. علاوه بر این، در حالی که مسی اکنون وارد سی سالگی خود شده است، مسلماً کامل تر از هر زمان دیگری است.

2- جوزف بیکان/ 805 گل

دومین گلزن پرکار تاریخ فوتبال که کمتر کسی نام او را می داند. جوزف بیکان که در دهه 1930 ستاره اتریش بود، عضو تیمی بود که به نیمه نهایی جام دنیای 1934 رسید، اما در واقع تا سال 1955 به بازی ادامه داد و در نهایت در سن 42 سالگی بازنشسته شد.

در آن موقع، بیکان، یک مهاجم دو پا و سرعتی بود که 805 گل به ثمر رساند. گزارش های ضد و نقیض متعددی در خصوص تعداد گل های رسمی بیکان منتشر شده است، اما پس از ادای احترام فیفا در سال 2020 در سالگرد تولد او، تعیین شد که او 805 گل در دوران حرفه ای خود بین سال های 1931 تا 1955 به ثمر رسانده است.

بعضی از هم تیمی هایش حتی ادعا کردند که او در واقع بیش از 5000 گل زده است - چیزی که بیکان هرگز انکار نکرد و به سادگی گفت: اگر می گفتم پنج برابر پله گل زده ام، چه کسی مرا باور می کرد؟...

1- کریستیانو رونالدو/ 824 گل

بعید است که مهاجمی استثنایی مانند کریستیانو رونالدو را ببینیم که ذهنیت گلزنی اش او را به استاد گلزنان تاریخ ورزش تبدیل نموده باشد.

ستاره پرتغالی پس از شروع کار خود به عنوان وینگر، در بخش عمده ای از قرن بیست و یکم بر جدول گلزنان غالب شد و رکوردها را یکی پس از دیگری شکست و رکوردهایی را در لیگ قهرمانان اروپا ثبت کرد که شاید هرگز کسی از آنها فراتر نرود.

او که اسطوره رئال مادرید امروزی است، به طرز قابل توجهی در 30 سالگی هیچ نشانه ای از کاهش سرعت نداشت و همچنان با سرعتی چشمگیر برای تیم هایی مانند یوونتوس و منچستریونایتد به گلزنی ادامه داد.

رونالدو پیشرو در جدول گلزنان فوتبال بین المللی و بعلاوه فزونین گلزن تاریخ فوتبال است. او هنوز کار خود را تمام ننموده است، زیرا پس از فتح اروپا، چالش جدیدی را برای فوتبال آسیا شروع می نماید.

  • 6 رکوردی که رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول شکست
  • این بار کسی نیمار را باور نمی نماید | مصدومیت تکراری درست قبل از مناسبت خاص!
  • اعترافات بازیکن سرشناس النصر بعد از آمدن رونالدو | عصبانی شدم، چون آماده این اتفاق نبودم!
منبع: همشهری آنلاین

به "برترین گلزنان تاریخ فوتبال چه کسانی هستند؟ رونالدو، مسی یا روماریو؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین گلزنان تاریخ فوتبال چه کسانی هستند؟ رونالدو، مسی یا روماریو؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید