به زودی همایش ملی قنات در استان کرمان برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ پردیس وب، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، به زودی همایش ملی قنات در استان کرمان برگزار می گردد.

به زودی همایش ملی قنات در استان کرمان برگزار می گردد

فریدون فعالی اظهار کرد: معرفی قنوات استان کرمان به عنوان مواریث مادی و معنوی و بعلاوه احیا، بازسازی و حفظ این آثار تاریخی برای جذب گردشگران، متخصصین و پژوهشگران ایرانی و خارجی از اهداف اصلی این همایش است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اضافه نمود: این همایش با حضور مدیرکل امور مجامع و تشکل های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی و تعدادی از برجسته ترین شخصیت های علمی و فرهنگی در زمینه های آب، قنات، تاریخ و تمدن، باستان شناسی، کشاورزی و توریسم برگزار می گردد.

او با اشاره به اینکه این همایش به مدت سه روز برپا می گردد، اعلام کرد: محورهای این همایش قنات و گردشگری پایدار، آشنایی با ابزارآلات و احیای قنات، تکنیک های شناسایی و نقشه کشی قنات و قنات و محیط زیست خواهد بود و بازدید میدانی از قنات جهانی گوهرریز جوپار و برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع تکنیک های شناسایی و نقشه کشی سه بعدی قنات نیز از برنامه های بعدی این همایش است.

فعالی به افتتاح مرکز قنات استان کرمان در ماههای اخیر اشاره نمود و اضافه نمود: این مرکز با هدف حفظ، احیا و بازسازی سازه های ارزشمند آبی ایجاد شده و همایش مذکور در راستای اهداف این مرکز برگزار می گردد.

او با بیان اینکه استان کرمان به لحاظ تعداد قنوات در جایگاه هفتم کشور است، اعلام کرد: قنوات این استان به لحاظ دبی آب در رتبه سوم قنوات ایران واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از راه اندازی دبیرخانه مطالعات قنات در بعضی از شهرستانهای استان اطلاع داد و گفت: این دبیرخانه در راستای رسالت وزارت میراث فرهنگی مبنی بر حفظ قنات ها به عنوان مواریث فرهنگی بشری ایجاد می گردد.

منبع: همگردی

به "به زودی همایش ملی قنات در استان کرمان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زودی همایش ملی قنات در استان کرمان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید