رونمایی از پوستر جشنواره کن 75

به گزارش وبلاگ پردیس وب، پوستر سال جاری جشنواره کن از صحنه معروف فیلمی از جیم کری استفاده نموده است.

رونمایی از پوستر جشنواره کن 75

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ پردیس وب به نقل از یاهو انترتینمنت، جشنواره فیلم کن سه شنبه شب پوستر هفتاد و پنجمین دوره خود را منتشر کرد که از فیلم سال 1998 نمایش ترومن ساخته پیتر ویر با نقش آفرینی جیم کری الهام می گیرد.

پوستر صحنه ای از این فیلم محصول استودیوی پارامونت را به تصویر می کشد که در آن شخصیت ترومن با بازی جیم کری در حال بالا رفتن از پله ها، به آسمانی از ابر ها دست می زند.

کن در بیانیه ای گفته است؛ درست همانطور که انگشتان شخصیت ترومن افق را لمس می نمایند، این جشنواره هم می خواهد طبیعت افراطی جهان فعلی از جمله بحران اقلیمی، فجایع انسانی و درگیری های مسلحانه را در نظر بگیرد تا ارتباطی نزدیک تر با جهان داشته باشد.

اما جشنواره بعلاوه اضافه نموده است که مانند همواره تعهد اصلی آن به نمایش گذاشتن فیلم های خوب و با کیفیت خواهد بود که به تحول سینما و فیلمبرداری یاری می نمایند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: فستیوال یک بار دیگر بر این تعهد قوی خود تاکید می نماید که سینما و هنر جایی هستند که تفکر و نوسازی جامعه صورت می گیرد.

به گفته این فستیوال، فیلم نمایش ترومن توصیفی مدرن از مفهوم غار افلاطون است و صحنه ای از آن که در پوستر به نمایش گذاشته شده از بیننده می خواهد نه تنها مرز بین واقعیت و نمایش آن را تجربه کند، بلکه درباره قدرت خیال به تفکر بپردازد.

هفتاد و پنجمین دوره از این جشنواره مهم اروپایی کار خود را از روز سه شنبه هفدهم ماه مه (بیست وهفتم اردببهشت) شروع می نماید و تا روز شنبه بیست وهشتم مه ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رونمایی از پوستر جشنواره کن 75" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از پوستر جشنواره کن 75"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید