شرایط ویژه برای استخدام اعضای هیئت علمی

به گزارش وبلاگ پردیس وب، درست در روزهایی که مهاجرت گسترده اساتید دانشگاهی در حال تبدیل شدن به یک چالش برای نظام آموزشی کشور است، بنیاد ملی نخبگان میخواهد با اعمال شرایط ویژه برای جذب اعضای هیئت علمی خلاءهای موجود را پر کند.

شرایط ویژه برای استخدام اعضای هیئت علمی

سعید سهراب پور، رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف و دبیر هیئت اجرایی جذب نخبگان در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این خبر را روز گذشته اعلام نموده و گفته بنیاد شرایط ویژه ای برای جذب و به کارگیری اعضای هیئت علمی در نظر دارد.

پیش از این فرایند جذب اعضای هیئت علمی با انتشار فراخوان هایی که هیئت عالی جذب منتشر می کرد میسر می شد. اما حالا آقای سهراب پور می گوید افرادی که علاقه مند هستند به استخدام دانشگاه ها درآیند و در جمع هیئت علمی دانشگاه ها فعالیت نمایند لازم نیست حتما منتظر فراخوان باشند. با شرایط ویژه ای که بنیاد ملی نخبگان تدارک دیده امکان درخواست دادن در همه طول سال فراهم است. سهراب پور در این زمینه می گوید:

این افراد می توانند در طول سال و خارج از فراخوان های عمومی، در دانشگاه ها و مؤسسات مختلف به عنوان هیئت علمی جذب شوند.

آنچنان که مدیران بنیاد ملی نخبگان می گویند، این یکی از برنامه های حمایتی از جامعه نخبگانی برای ورود به بخش های مورد احتیاج است. به همین دلیل مصوبه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی ابلاغ شده که موجب تسهیل در استخدام اعضای هیئت می گردد.

شرایط ویژه طراحی شده برای این برنامه اما باز بودن فرایند جذب در طول سال است. سعید سهراب پور در این زمینه می گوید:

دبیرخانه می تواند در تمامی طول سال پرونده برگزیدگان را جهت آنالیز برای جذب به عنوان هیأت علمی به صورت خارج از فراخوان و در قالب فراخوان ویژه نخبگان به هیئت اجرایی جذب مؤسسات ارسال کند.

آنچنان که در گزارش ها آمده، دو وزارت خانه علوم و بهداشت و هیئت مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی موظف هستند که حداکثر طی یک ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، دسترسی های لازم در سامانه های مربوطه را برای دبیرخانه جذب بنیاد فعال نمایند.

نکته مهم دیگر اینکه تامین اعتبار این مصوبه با توجه به عملکرد سالانه محاسبه خواهد شد. بعلاوه مشمول این مصوبه می توانند شخصاً به وسیله فراخوان های عمومی جذب نیز به ارسال پرونده خود به مؤسسات اقدام نمایند.

دبیر هیئت اجرایی جذب نخبگان در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بعلاوه می گوید:

در صورتی که فرد واجد شرایط به وسیله دبیرخانه جذب بنیاد به مؤسسه ای معرفی گردد، مؤسسه مجاز است پس از تایید پرونده متقاضی در هیئت اجرایی جذب، حکم پیمانی یک ساله برای فرد صادر نموده و در مدت مذکور، فرایند جذب مشتمل بر گزینش علمی و عمومی در چارچوب ضوابط معمول را انجام دهد.

برای جلوگیری از تاخیر در فرآیند آنالیز تقاضای استخدام فارغ التحصیلان مرد برگزیده، طرح نظام وظیفه تخصصی (مربوط به بنیاد و مرکز تعاملات بین المللی)، امکان شرکت در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی و طی همزمان مراحل انجام پروژه جایگزین خدمت نیز وجود دارد. بعلاوه در صورتی که مجموع امتیازات علمی فرد برگزیده برابر با مجموع امتیازات علمی متقاضی غیر برگزیده باشد، اولویت جذب با فرد برگزیده است.

بخش دیگری از شرایط ویژه این طرح شامل برگزیدگان علمی چند طرح در بنیاد ملی نخبگان می شد. برگزیدگان طرح شهید شهریاری و طرح کاظمی آشتیانی، برگزیدگان طرح پسادکتری شهید چمران با حداقل 50 درصد حمایت اقتصادی بنیاد ملی نخبگان، افرادی که مقطع دکتری تخصصی یا یک دوره پسادکتری در یکی از 200 دانشگاه برتر دنیا گذرانده اند، اعضای هیئت علمی 400 دانشگاه برتر دنیا، برگزیدگان دوره پسادکتری در طرح همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور و برگزیدگان طرح شهید وزوایی در مقطع دکتری تخصصی (حداقل دو سال)، مشمول حمایت های این مصوبه می شوند.

انواع آگهی مشاغل را در بلاگ وبلاگ پردیس وب ببینید

***

اخبار استخدام را در بلاگ وبلاگ پردیس وب بخوانید

منبع: بلاگ دیوار

به "شرایط ویژه برای استخدام اعضای هیئت علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ویژه برای استخدام اعضای هیئت علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید