علم و تکنولوژی

راهنمای خرید لباس برای پیاده روی از فروشگاه تگموند

پیاده روی یک فعالیت هوازی عالی است که برای افراد در هر سنی و سطح تناسب اندامی بی خطر و مؤثر است. این یک راه عالی برای افزایش ضربان قلب، بهبود سلامت قلب و عروق و سوزاندن کالری است. پیاده روی بعلاوه می تواند به کاهش استرس، بهبود خلق و خو و تقویت استخوان ها...

21 فروردین 1403

زیردریایی پیشرفته و متمایز ساخت ایران

وزارت دفاع ایران در غرفه خود در جریان نمایشگاه DIMDEX 2024 در قطر، فناوری های نو مختلفی را در کنار عناصر موجود در حوزه های مختلف به نمایش گذاشت. در این نمایشگاه نمونه ای ماکتی از زیردریایی کلاس فاتح به نمایش گذاشته شد که از بقیه متمایز بود.

24 اسفند 1402

یک انتصاب تازه در معاونت علمی ریاست جمهوری

با حکم معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مجتبی مدرسی زاده به سمت مشاور و معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی منصوب شد.

9 اسفند 1402

روح نوکیا در تلویزیون های نو!، عکس

زومیت نوشت: یک استارتاپ میخواهد شیوه ورود متن در تلوزیون ها را به گوشی های قدیمی نوکیا شبیه کند.

22 دی 1402

پشت پرده اصرار به اعزام کامران قاسمپور به هانگژو

مسابقات جهانی کشتی روز های 25 شهریور تا 2 مهرماه به میزبانی صربستان برگزار می گردد و در ادامه گوش شکسته ها راهی هانگژو می شوند تا در بازی های آسیایی به میدان بروند.

9 شهریور 1402

فروش آثار غیرمجاز نوشته شده از سوی هوش مصنوعی به نام یک نویسنده در آمریکا

خبرنگاران، نویسنده ای آمریکایی اخیراً متوجه شده است که کتاب هایی با نام او بر روی پلتفرم آمازون فروخته می گردد، اما با یک پیچش نگران کننده: او این کتاب ها را ننوشته است.

21 مرداد 1402

چگونه بفهمیم فرزندمان به عینک احتیاج دارد؟

مسائل بینایی ناشناخته می تواند بر عملکرد کودک شما در کلاس درس و خارج از آن تأثیر بگذارد؛ بنابراین بسیار مهم است تا بتوانید علائمی را که نشان می دهد کودک شما ممکن است مشکل بینایی و احتمالاً به عینک احتیاج داشته باشد، تشخیص دهید.

30 خرداد 1402

انواع مختلف پنکه و نکاتی که برای خرید آن ها باید بدانید

مهم ترین سوالی که باید قبل از خرید انواع پنکه قابل حمل از خود پرسید این است، که دقیقا در کجا قصد استفاده از آن را دارید؟ آیا پنکه را فقط برای چند روز سفر احتیاج دارید؟ یا این یک سفر طولانی با سناریوی احتمالی عدم وجود دستگاه سرمایشی پیش روی شما است؟ در پی...

16 خرداد 1402

این ببر یک مشکل بزرگ دارد، گول ظاهرش را نخورید!

شاید در نگاه اول طبیعی به نظر برسد، اما با کمی دقت می توان ایرادات عکس ببر شکارچی گورخر را پیدا کرد.

3 اردیبهشت 1402

مالک چینی تیک تاک 25 میلیارد دلار سود کرد

شرکت چینی بایت دنس که مالک اپلیکیشن ویدئویی تیک تاک است، سال میلادی گذشته 25 میلیارد دلار سود کرد.

22 فروردین 1402

نروژ 121 فرد و نهاد روسیه را تحریم کرد

بر اساس اعلام این خبرگزاری، نروژ مجموعه جدیدی از تحریم ها را علیه روسیه وضع کرد که بر اساس آن، 34 نهاد حقوقی و 87 شخص حقیقی از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور را هدف قرار داد.

17 فروردین 1402

ال جی این محصولات را مخصوص خاورمیانه ساخته است!

ال جی می گوید تلویزیون های سری Evo به پردازنده نسل ششمی مجهزند و از هوش مصنوعی پشتیبانی می کنند. تلویزیون 97 اینچ OLED M هیچ گونه ورودی صدا و تصویر ندارد و اولین تلویزیون بی سیم دنیا است.

24 اسفند 1401

رونمایی از تصویر لو رفته موبایلی که ورودش به ایران ممنوع است!

دیجیاتو نوشت: اپل در ادامه امسال میلادی اقدام به معرفی سری تازه آیفون ها خواهد نمود و در هفته های اخیر طرح های غیر رسمی متعددی از آن ها منتشر شده است. در تازهترین رندر از طراحی آیفون 15 که براساس یک مدل CAD ارائه شده از سوی سازنده معتبر کیس های آیفون و کوشش...

28 بهمن 1401

عرضه Star Wars Jedi: Survivor به عقب افتاد

بازی جنگ ستارگان جدای: بازمانده (Star Wars Jedi: Survivor) دیرتر از زمان موعد عرضه خواهد شد. شرکت سازنده این بازی یعنی ریسپاون (Respawn) گفت که عرضه این بازی با تأخیر روبرو شده است. الکترونیک آرتز نیز ناشر آن بوده و بازمانده یکی از عناوین به شدت مورد انتظار سال 2022 است.

17 بهمن 1401

نظرسنجی: از کدام برند گوشی استفاده می کنید؟

این روزها شرکت های زیادی در زمینه فراوری گوشی های هوشمند در سراسر دنیا فعالیت می نمایند که هر کدام از آن ها هم هواداران خاص خود را دارند. در این بین جا دارد بپرسیم که شما از چه برند گوشی استفاده می کنید؟

11 بهمن 1401

5 روش کار آمد برش فلز؛ برش لیزری، برش واترجت و&amphellip

در این مقاله به 5 روش کار آمد برش فلز پرداخته می گردد روشهای برش متنوع هستند و برای هر شرایطی روش خاصی احتیاج است این مقاله برای یاری به انتخاب روش صحیح برش آماده شده اما می توانید علاوه براین راهنما جهت دریافت مشاوره برای انتخاب برش فلز متناسب با پروژه...

26 دی 1401

5 قابلیتی که گوشی های مالی و میان رده 2023 را مجذوب کننده تر می نماید

اغلب گوشی های مقرون به صرفه قیمت مانند سری موتو G یا گلکسی A13 از سرعت شارژ 10 یا 15 واتی پشتیبانی می نمایند. حتی گوشی میان رده پیکسل 6a از شارژ 18 واتی پشتیبانی می نماید، اما گلکسی A53 سامسونگ قادر به پشتیبانی از سرعت شارژ 25 واتی است که توان قابل قبولی محسوب...

25 دی 1401

شرایط دریافت ویزای قبرس و لذت تفریح و آرامشی بی بدیل

یکی از کشورهای توریستی که بسیاری از ایرانیان به سفر به آن بسیار علاقه دارند، قبرس است. برای سفر به قبرس باید حتما ویزای قبرس را از سفارت قبرس تهیه کرد. در ادامه به معرفی مختصری از این کشور و شرایط دریافت ویزای قبرس می پردازیم.

19 دی 1401

آنالیز عمیق تریلر نو تکن 8 و گیم پلی آن از نگاه کارگردان بازی

هشتمین نسخه از سری مبارزه ای تکن تاریخ انتشار مشخصی ندارد اما همچنان به هیجان زده کردن هواداران ادامه داده و انتظار را برای آن ها سخت نموده است. لازم به ذکر است که اخیرا تریلری نو از بازی در مراسم گیم اواردز 2022 به نمایش در آمده که در کنار تمرکز بر داستان،...

8 دی 1401

کیفیت باتری گوشی های سامسونگ تغییر می نماید ، حرکت از لیتیوم یون به سمت گرافن تا سال 2021

شرکت سامسونگ در کوشش است که تا سال 2021 یک گوشی با باتری گرافنی فراوری کند یا به عبارتی دقیق تر از این سال به بعد نسل نو گوشی های خود را با باتری گرافن وارد بازار کند.

4 دی 1401
تعداد: (204)