برای خرید گوشی دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

به گزارش وبلاگ پردیس وب، گفته می گردد گوشی های دست دوم یا بازسازی شده به نوعی دوستدار محیط زیست هستند؛ اما برای تهیه این نوع از دستگاه ها ضروری است به بعضی نکات توجه کرد.

برای خرید گوشی دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه گوشی های هوشمند به یک کالای ضروری در زندگی تبدیل شده اند و کاربران اغلب گوشی هوشمند خود را با انوع متفاوتی جایگزین می نمایند. اما نیازی به خرید یک گوشی هوشمند تازه نیست؛ چرا که به اصطلاح گوشی های هوشمند بازسازی شده وجود دارند.

شرکت ها و برندهای زیادی از گوشی های هوشمند وجود دارند که گوشی های هوشمند استفاده شده را بازسازی می نمایند و چنین دستگاه هایی که به اسمارت فون های بازسازی شده معروف هستند، در فروشگاه های تخصصی، سایت های آگهی دهی و درگاه های فناوری آنلاین نمایش داده می شوند.

حفظ محیط زیست

Bjorn Bischof از اداره فدرال محیط زیست اشاره نمود که تلفن های بازسازی شده به حفظ محیط زیست یاری می نمایند؛ زیرا دستگاه های با تکنولوژی بالا مانند گوشی های هوشمند با موضوع پایداری مرتبط هستند. این کارشناس آلمانی افزود: استفاده از این دستگاه ها تا حد امکان مفید است.

با این حال هیچ قانون کلی وجود ندارد که چقدر می توانید در خرید گوشی های هوشمند بازسازی شده صرفه جویی کنید.

رابین برند از مجله آلمانی ct شرح داد: اندازه هزینه لازم، همواره به سن گوشی هوشمند و شرایط عمومی آن مرتبط است.

نکته دیگر این است که تا زمانی که به روزرسانی ها برای مدت طولانی تری در اختیار گوشی هوشمند قرار می گیرد، قیمت های آن حتی زمانی که در شرایط بازسازی شده باشد، پایدارتر است.

برند، کارشناس آلمانی، افزود که گاهی اوقات می توان گوشی هوشمندی را پیدا کرد که یک سال و نیم از عمر آن گذشته باشد، اما قیمت آن نیمی از هزینه اصلی آن است.

در همه موارد، کاربر باید قیمت مدل مورد نظر را با بیش از یک تامین نماینده مقایسه کند؛ زیرا تفاوت ها بسته به مدل و پلتفرم گاهی بسیار زیاد است و در این جا می توان از پورتال های فنی تخصصی مقایسه محصولات استفاده کرد. اگر کاربر به گوشی هوشمند بازسازی شده علاقه مند است، هنگام مقایسه قیمت ها باید شرایط دستگاه را به خوبی جویا گردد.

فرآیند تتازه ممکن است از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت باشد، بسته به این که صفحه نمایش یا باتری تعویض گردد. پلتفرم های زیادی وجود دارند که گوشی های هوشمند بازسازی شده را با اشاره به ظرفیت و امنیت باتری تبلیغ می نمایند.

علاوه بر این، شرکت ها شرایط کلی دستگاه را به دسته هایی مانند در حد نو، بسیار خوب یا خوب طبقه بندی می نمایند و در این جا کاربر باید در شرحات پلتفرم یا وب سایت جست و جو کند که این دسته بندی ها چیست.

برند توصیه کرد زمانی که می خواهید یک گوشی هوشمند بازسازی شده خریداری کنید، مطمئن شوید که شرکتی که آن را فراوری می نماید، به روزرسانی های امنیتی را برای مدت طولانی برای آن ارائه کند و افزود: هنگامی که گوشی هوشمندی را خریداری می کنید که به مدت دو سال فراوری شده است، می توانید پول بیشتری پس انداز کنید؛ اما ممکن است این دستگاه هیچ به روز رسانی دریافت نکند.

تجربه قبل از خرید

کوربر بر لزوم امتحان گوشی هوشمند بازسازی شده قبل از خرید تاکید نمود و در هنگام خرید چنین دستگاه هایی از پلتفرم ها و فروشگاه های الکترونیکی، کاربر حق دارد ظرف 14 روز دستگاه را پس دهد و در این مدت کاربر باید گوشی هوشمند را به خوبی امتحان کند.

منبع: 24ae

وبلاگ پردیس وب فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برای خرید گوشی دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید گوشی دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید