کیفیت باتری گوشی های سامسونگ تغییر می نماید ، حرکت از لیتیوم یون به سمت گرافن تا سال 2021

به گزارش وبلاگ پردیس وب، شرکت سامسونگ در کوشش است که تا سال 2021 یک گوشی با باتری گرافنی فراوری کند یا به عبارتی دقیق تر از این سال به بعد نسل نو گوشی های خود را با باتری گرافن وارد بازار کند.

کیفیت باتری گوشی های سامسونگ تغییر می نماید ، حرکت از لیتیوم یون به سمت گرافن تا سال 2021

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در پی ارائه تلفن هوشمند با باتری گرافن در مدت دو سال احتمال می رود دیگر برندهای تلفن همراه نیز تغییراتی در باتری های خود ایجاد نمایند.

از مدت ها پیش باتری های لیتیوم یونی متداول تلفن های همراه منتقدانی داشتند و به نظر می رسد سامسونگ که تجربه تلخ انفجار گوشی به خاطر باتری را در کارنامه خود دارد نیز به فکر ایجاد تغییراتی در شرایط باتری گوشی های خود افتاده است. هنگامی که سامسونگ فناوری باتری را با استفاده از گرافن برای ساخت باتری های لیتیوم یونی در دستور کار خود قرار داد، عده ای حدس زدند به دلیل قیمت بالای این کار، احتمالا فراوری انبوه غیرممکن می گردد

اما انتها این غول فناوری کره ای در آستانه رونمایی از دستگاهی با باتری گرافن طی سال آینده یا در نهایت تا سال 2021 واقع شده است. گرافن به عنوان ماده ای بسیار رسانا و الاستیک شناخته شده است و از زمان کشف آن بعنوان جایگزین باتری های لیتیوم یونی در سال 2004 مورد حمایت قرار گرفته است. این ماده این نوعی کربن است که می تواند در بسته های باتری کوچکتر و باریک تر با ظرفیت بالاتر اجرا گردد. سرعت شارژ سریعتر و توان مصرفی بیشتر بدون تفاوت زیاد در دمای سطح آن از دیگر ویژگی های مثبت این ماده محسوب می گردد.

منبع: انتخاب

به "کیفیت باتری گوشی های سامسونگ تغییر می نماید ، حرکت از لیتیوم یون به سمت گرافن تا سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت باتری گوشی های سامسونگ تغییر می نماید ، حرکت از لیتیوم یون به سمت گرافن تا سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید