عواقب چاقی در بچه ها

به گزارش وبلاگ پردیس وب، یکی از عواقب چاقی مسائل تنفسی است، به خصوص اگر کودک زمینه ی آسم داشته باشد این اختلال منجر به تشدید بیماری می گردد و بیمار احتیاج به مصرف داروی بیش تری پیدا می نماید. در ارتباط با مسائل تنفسی، بچه ها چاق

عواقب چاقی در بچه ها

نویسنده: دکتر عباس عطاری

یکی از عواقب چاقی مسائل تنفسی است، به خصوص اگر کودک زمینه ی آسم داشته باشد این اختلال منجر به تشدید بیماری می شود و بیمار احتیاج به مصرف داروی بیش تری پیدا می نماید. در ارتباط با مسائل تنفسی، بچه ها چاق شرایط های اورژانسی بیش تری پیدا می نمایند.

از عواقب دیگر چاقی در بچه ها بروز دیابت است. طبق تحقیقات، اثبات شده که دیابت تیپ 2 در بچه ها چاق شایع تر است.

از تأثیرات دیگر چاقی در بچه ها مسائل و بیماری های قلبی - عروقی است. چاقی یکی از عوامل اصلی بروز بیماری های قلبی- عروقی محسوب می شود (سایر عوامل شامل دیابت، فشارخون و استرس اند).

از دیگر اثرات منفی چاقی بچه ها، توقف تنفس در خواب (آپنه خواب) است. در حدود یک پنجم بچه های که افزایش وزن دارند دچار وقفه ی تنفسی در خواب می شوند. اگر وقفه ی تنفسی درمان نشود منجر به افت تحصیلی، کاهش قدرت یادگیری، شب ادراری، مسائل رفتاری، بیماری های قلبی- عروقی، تنفس دهانی، خروپف طولانی و خواب آلودگی در طول روز می شود.

چاقی در نوجوانان ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس آن ها شود. در این حالت نوجوان خود را منزوی می بیند و احساس تنهایی و غمگینی می نماید و ممکن است به سیگار کشیدن تمایل پیدا کند (با این تصور غلط که سیگار باعث کاهش وزن می شود و او را از تنهایی و افسردگی درمی آورد).

در نهایت بچه ها و نوجوانانی که افزایش وزن دارند به احتمال زیاد در بزرگسالی هم چاق خواهند بود و چاقی طول عمر را کاهش می دهد.

منبع مقاله :

عطاری، عباس؛ (1387)، اختلالات تغذیه ای (مسائل رفتاری تغذیه در بچه ها)، تهران: نشر قطره، چاپ اول

منبع: راسخون

به "عواقب چاقی در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عواقب چاقی در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید