قیمت عجیب قارچ های وحشی!

به گزارش وبلاگ پردیس وب، پرطرفدارترین قارچ موجود در میان خریداران و پرورش دهندگان، بدون شک قارچ دکمه ای است. قارچی که هم مقرون به صرفه تر از گونه های دیگری است و هم ملایم ترین طعم را میان هم نوعان خود دارد. اما جالب است بدانید که در پلتفرم های خرید و فروش آنلاین انواع دیگری از قارچ ها به فروش می رسند که گاهی قیمت شان به 10 تا 20 برابر قیمت یک کیلوگرم قارچ دکمه ای می رسد.

قیمت عجیب قارچ های وحشی!

به گزارش وبلاگ پردیس وب، اگر در طول یکی دو هفته اخیر، قارچ دکمه ای خریده باشید، احتمالا می دانید که یک بازه قیمتی 38 تا 45 هزار تومان برای هر کیلوگرم از این قارچ به شکل فله وجود دارد. هر چند قیمت بسته های عرضه شده از سوی شرکت های شناخته شده بازار قدری بالاتر است.

اما گونه های دیگری از قارچ ها در پلتفرم های آنلاین خرید و فروش می شوند که بیشترتان به شکل وحشی در طبیعت جمع آوری می شوند. از جمله این قارچ ها که اغلب شان هم گران قیمت هستند، می توان به قارچ ترافل (دنبلان)، گانودرما، شیتاکه، مایتاکه، صدفی، جوجه جنگلی، بیچ، کامبوجا، شیپوری سیاه، شاه صدفی قارچ قیفی (در مازندران زرد کیجا)، قارچ مورل یا کرکونوسه، مرغ چوب و... اشاره نمود.

آنالیز آگهی ها نشان می دهد که بیشتر فروشندگان قارچ دنبلان و شیتاکه، گانودرما، کفیر و شاه صدفی برای عرضه دارند. بالاترین قیمت نیز مربوط به قارچ دنبلان است که در رشته کوه های زاگرس و البرز یافت می گردد. البته رنگ این قارچ در این دو رشته کوه با یکدیگر فرق دارد. مثلا در زاگرس هم رنگ پوست سیب زمینی است، اما در البرز قارچ های دنبلان رنگ مشکی دارند.

قارچ وحشی چند؟

فروشندگان قارچ دنبلان قیمت های متفاوتی ارائه می نمایند. اما با این وجود قارچ دنبلان زاگرس مقرون به صرفه تر از هم نوع البرزی خود است. در این رابطه آگهی دهندگان هر کیلوگرم قارچ دنبلان زاگرسی را از 90 هزار تومان تا 500 هزار تومان به فروش می رسانند. این درحالی است که کف قیمت قارچ دنبلان سیاه البرز از 425 هزار تومان شروع می گردد. در مواردی قیمت این فروشندگان حتی به 2 میلیون تومان هم می رسد.

در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن شهر ساری در استان مازندران است، برای 750 گرم دنبلان سیاه (ترافل) مبلغ 900 هزار تومان طلب نموده است. او گفته که این قارچ برای کبد چرب و قند خون و سرطان مناسب است.

آگهی دهنده دیگری که ساکن گرگان است، برای یک کیلوگرم دنبلان سیاه قیمت یک میلیون و 800 هزار تومان را پیشنهاد داده است. از محمد می پرسیم که چرا قارچ سیاه به این مقدار گران می فروشد. او به سرعت واکنش نشان می دهد و می گوید که اصلا گران نمی فروشد.

بعد هم ادعا می نماید که هر کیلو قارچ ترافل را در خارج این مرز ها بین 3 هزار تا 4 هزار و 500 می خرند. یعنی بین 84 تا 126 میلیون تومان برای یک کیلو از این قارچ پول می دهند. محمد می گوید که اگر سخت گیری های تازه برای خارج کردن ترافل از مرز ها نبود، در داخل کشور نمی فروخت. برای همین راضی شده با قیمت ناچیز یک میلیون و 800 هزار تومان یک کیلوگرم ترافل را بفروشد.

علاوه بر قارچ دنبلان، قارچ کفیر نیز بالاترین مقدار عرضه را در میان پلتفرم ها دارد. جالب است بدانید که نحوه فروش این قارچ به شکل گرمی است و فروشندگان این نوع ازقارچ را در بسته های 30، 50، 100 و 250 گرمی می فروشند.

آنالیز ها نشان می دهد که آگهی دهندگان هر 100 گرم قارچ کفیر را بین 75 هزار تومان تا 160 هزار تومان به فروش می رسانند، یعنی هر کیلوگرم آن بین 750 هزار تومان تا یک میلیون و 600 هزار تومان قیمت دارد. فروشندگان می گویند که این قارچ بیشتر در دوغ به کار می رود و شرکت های صنعتی لبنی خریدار عمده آن هستند.

در این میان قارچ های کوهی و درختی نیز در میان آگهی ها دیده می شوند. قارچ های که هر کیلوگرم آن ها به شکل میانه بین 80 تا 300 هزار تومان قیمت دارند.

قیمت قارچ خشک شده چقدر است؟

علاوه بر قارچ دنبلان (ترافل)، کفیر، کوهی و شاه صدفی، آگهی دهندگان بعضی دیگر از انواع قارچ ها از جمله انوکیتاکه، دم بوقلمون، شیتاکه، گانودرما و... را به صورت خشک می فروشند. اما میانه قیمت این دسته از قارچ ها نیز بالا است و هر کیلوگرم آن به 4 تا 5 میلیون تومان هم می رسد.

در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن کرج است، قیمت بسته 500 گرمی قارچ خشک شده گانودرما آپلاناتوم قهوه ای را یک میلیون و 750 هزار تومان مشخص نموده است. او تاکید نموده که این قارچ مناسب برای تقویت قوای جسمانی و بالابردن سیستم ایمنی بدن و... است.

قارچ خشک شده شیتاکه نیز در بسته های 100 گرمی فروخته می گردد و آگهی دهندگان برای این مقدار قارچ بین 150 تا 250 هزار تومان طلب می نمایند. هر کیلوگرم قارچ خشک شده دم بوقلمون نیز بین 600 هزار تومان تا یک میلیون و 500 تومان فروخته می گردد.

اما فروشندگان بالاترین قیمت را برای قارچ انوکیتاکه ارائه می نمایند. یک آگهی دهنده که در تهران حضور دارد برای هر 40 گرم قارچ انوکیتاکه 110 هزار تومان پیشنهاد نموده است. یه عبارت دیگر این فروشنده هر کیلوگرم قارچ انوکیتاکه را 2 میلیون و 750 هزار تومان می فروشد. هر کیلوگرم قارچ خشک شده گانودرما نیز بین 2 تا 3 میلیون تومان خرید و فروش می گردد.

منبع: فرارو

به "قیمت عجیب قارچ های وحشی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت عجیب قارچ های وحشی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید