لاغری بدون رژیم گرفتن

به گزارش وبلاگ پردیس وب، خیلی از افرادی که سال ها رژیم لاغری گرفته اند، از این کلمه متنفرند و وقتی به آنان توصیه می گردد که رژیم کاهش وزن داشته باشید، می گویند سال هاست که رژیم لاغری دارند، ولی نتیجه ای نمی گیرند.اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، حتما در پی راهی برای کاهش وزن بدون رژیم لاغری می باشید.

لاغری بدون رژیم گرفتن

چگونه بدون رژیم غذایی لاغر شویم؟

دستورالعمل عمومی برای کاهش وزن و لاغری فقط گرفتن رژیم لاغری است! اما شاید کسی توان گرفتن رژیم را نداشته باشد حالا علتیش هرچیزی که باشد! پس راه چاره این افراد چیست؟
وعده های غذایی خود را زمانبندی کنید
تایمر خود را بر روی 20 دقیقه تنظیم کنید و سعی کنید غذای خود را با آرامش کامل میل نمایید. این عادت یکی از برترین عادت هایی است که به شما یاری می نماید بدون داشتن یک برنامه غذایی پیچیده وزن خود را کم کنید. هر کدام از وعده های غذایی خود را کمتر کنید تا بتوانید از این طریق نیز به کاهش وزن مورد نظر خود دست یابید.

هر چقدر آرام تر غذا بخورید به همان مقدار قادر خواهید بود از وعده های غذایی کم حجم تر نیز لذت ببرید. در این شرایط هورمون های سیری بیشتر تحریک می گردد. زمانی که غذای خود را با عجله می خورید، بدن شما زمان کافی نخواهد داشت که سیری را به مغز اعلام کند. همین امر باعث پرخوری می گردد.

بیشتر بخوابید وزن کمتری به دست آورید
بر اساس مطالعه ای که محققان دانشگاه میشیگان انجام داده اند، یک ساعت بیشتر خوابیدن در شب به بدن انسان یاری می نماید در عرض یک سال 6.35 کیلوگرم وزن کم کند. این سناریو نشان می دهد زمانی که خواب جایگزین فعالیت های دیگر می گردد(فعالیت هایی که در آن وقت فرد به بطالت می گذرد) امکان کاهش کالری دریافتی تا 6 درصد وجود دارد.

خواب بعلاوه به روش دیگری نیز می تواند به بدن انسان یاری کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افرادی که کمتر از 7 ساعت در شب می خوابند اشتهای بیشتری خواهند داشت و بدون علت گرسنه خواهند بود.

سبزیجات بیشتری بخورید
از امروز با وعده های غذایی خود سه نوع سبزی بخورید. افرادی که پرخور هستند می توانند با مصرف میوه و سبزیجات بیشتر وزن بیشتری کم نمایند. فیبر بالا و محتوای آب این سبزیجات و میوه ها کالری کمتری دارد. آن ها را بدون افزودن چربی بپزید. سپس به جای اینکه از سس های پرچرب بهره ببرید،روی این مواد آب لیمو بریزید.
زمانی که سوپ بیشتری می خورید افزایش وزن کمتر می گردد
سوپ را به وعده های غذایی خود اضافه کنید. این ماده کالری بسیار اندکی دارد. مصرف سوپ در ابتدای وعده غذایی مصرف غذا را کندتر می نماید و از اشتهای شما می کاهد. سعی کنید از سوپ کم سدیم ، تازه و به همراه سبزیجات مختلف بهره ببرید. از خوردن سوپ های خامه ای خودداری کنید زیرا می تواند چربی و کالری زیادی وارد بدن شما بکند.
از غلات کامل بهره ببرید
غلات کامل همانند برنج قهوه ای،جو، جوی دوسر، گندم سیاه و گندم سبوس دار می تواند به استراتژی کاهش وزن شما یاری کند. این مواد به شما یاری می نماید احساس سیری بیشتری داشته باشید و کالری کمتری مصرف کنید. این مواد بعلاوه می تواند سطح کلسترول خون را بهبود ببخشد. غلات کامل هم اکنون در فراوری محصولات مختلفی همانند خمیر پیتزا،مافین های آماده، پاستا و نان مورد استفاده قرار می گیرد.
به لباس های قدیمی خود نگاه کنید که در آن لاغر بودید
سعی کنید لباس های مورد علاقه و قدیمی خود را در جایی آویزان کنید که بتوانید همواره به آن نگاه کنید. اینکار به شما یاری می نماید انگیزه ادامه کار را پیدا کنید. آیتمی را انتخاب کنید که کمی تنگ تر از سایز فعلی شماست. بنابراین قادر خواهید بود در زمان کوتاه به هدف خود دست یابید.
از مصرف بیکن خودداری کنید
بیکن به گوشت نمک زده می گویند. سعی کنید از مصرف این نوع مواد خودداری کنید. همین امر باعث می گردد 100 کالری کمتر وارد بدن شما گردد و در عرض یکسال قادر خواهید بود بیش از 4 کیلوگرم وزن کم کنید. می توانید از موارد جایگزین بهره ببرید که کالری کمتری دارد.

به مواردی همانند برش های گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای تفت داده شده، پنیر به همراه سبزیجات فکر کنید. این مواد جایگزین خوبی هستند.

برش های خوبی از پیتزا ایجاد کنید
به جای اینکه از گوشت برای تهیه پیتزای خود بهره ببرید، سعی کنید از پیتزای سبزیجات بهره ببرید. همین امر موجب می گردد 100 کالری کمتر وارد بدن گردد. بعلاوه بهتر است از پنیرهای بدون چربی یا کم چرب و خمیر پیتزای شبیه نان که با روغن زیتون تهیه شده است برای پیتزای خود بهره ببرید.
مصرف شکر را تا حد امکان کمتر کنید
مصرف نوشیدنی های شکردار همانند نوشابه را با آب یا نوشیدنی های بدون کالری جایگزین کنید. همین امر موجب می گردد 10 قاشق چایخوری شکر کمتری مصرف گردد. لیموی تازه، نعناع یا توت فرنگی مجمد را برای طعم بخشیدن به نوشیدنی های خود مورد استفاده قرار دهید. شکر مایعی که در نوشابه ها وجود دارد نشانه های سیری طبیعی در بدن را کنار می گذارد.

مطالعه ای مصرف شکلات های ژله ای و نوشابه را در افراد مورد آنالیز قرار داده است. افرادی که عاشق این شکلات ها هستند ناخودآگاه کالری کمتری نسبت به افرادی که نوشابه می خورند، مصرف خواهند کرد. البته مصرف بی رویه این شکلات ها نیز می تواند باعث افزایش وزن گردد.

از لیوان های بلند و نازک بهره ببرید
با استفاده از لیوان های بلند و نازک به جای لیوان های کوتاه و عریض، قادر خواهید بود کالری دریافتی از نوشیدنی ها را کمتر کنید و بدون رژیم غذایی از وزن خود بکاهید. در این صورت 25 تا 30 درصد شربت لیمو، نوشابه یا نوشیدنی کمتری مصرف خواهید کرد. محققان بر این باورند که نشانه های بصری می تواند شما را به مصرف بیشتر یا کمتر ترغیب کند.

منبع: سایت مجله سلامت

منبع: راسخون

به "لاغری بدون رژیم گرفتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاغری بدون رژیم گرفتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید