معرفی نسل تازه تویوتا لندکروزر 2022 با سری J300
به گزارش وبلاگ پردیس وب، تویوتا لندکروزر 2022 در حالی به طور رسمی معرفی گردید که پیش از این تصاویری از این خودرو در پارکینگ های تویوتا لو رفته بود و از این نظر چهره ظاهری آن شناخته شده بود. مدل 2022 لندکروزر با چراغ های کوچک و ظاهری شبیه به شاسی بلندهای پهن پیکر آمریکایی فراوری می گردد. نسل نو با کد J300 جایگزین سری J200 خواهد شد که سال 2008 طراحی شده بود.
تویوتا لندکروزر بعد از جیپ (ویلیس) و لندرور، باسابقه ترین شاسی بلند دنیا محسوب می گردد. جیپ لندرور و لندکروزر پیش گامان ساخت خودرو برای رانندگی در مسیرهای سخت است. این محصولات از حدود 70 سال پیش، امکان طبیعت گردی و کاربری نظامی را فراهم کردند و امروزه مدل های متنوع با امکانات رفاهی و ایمنی متنوع دارند.
لندکروزر امروزی شاسی بلندی لوکس و سنگین وزن با پیشرانه پرمصرف و آستانه قیمت 80 هزار دلار است. این محصول برای جلب مشتری در بازار دنیای، رقبای متنوعی از کشورهای مختلف دارد و مشابه سال های قبل برای تویوتا سودآور نیست. فروش این شاسی بلند قدیمی طی چند سال گذشته به هزاران دستگاه در سال کاهش یافته است و دلیل آن را باید در رشد خودروهای کراس اوور نو با مصرف سوخت و قیمت پایین تر دانست.
بیشتر بخوانید: مدیران خودرو چری تیگو 5 توربو را معرفی کرد
نسل نو تویوتا لندکروزر 2022
نسل نو تویوتا لندکروزر 2022
نمای پشتی نسل نو تویوتا لندکروزر 2022
نسل نو تویوتا لندکروزر 2022
قبلی 1 از 4 بعدی
طی دو دهه گذشته بازار دنیای لندکروزر را با چراغ های بزرگ، جلوپنجره متناسب با ابعاد کاسه چراغ و سپر مرتفع نسبت به زمین می شناسد. این عوامل حالا با مدل 2022 و نسل J300 فراموش شده است. مدل نو چراغ های کوچک، جلوپنجره بزرگ و سپر به نسبت پهن دارد که احتمالاً برای گذر از گودال های عمیق دردسرساز خواهد بود. البته طراحان تویوتا نسخه ویژه برای لندکروزر نو آماده خواهند کرد که مناسب طبیعت گردی خواهد بود و سپر کوتاه با چرخ های بزرگ و امکانات سری TRD خواهد داشت.
در نمای پشت، حالت تخت و مکعبی بدنه برای لندکروزر 2022 تأکید شده است. درپوش صندوق دارای تورفتگی خواهد بود و چراغ های عقب نسبت به مدل های قبلی باریک تر خواهند شد. مدل استاندارد 230 میلی متر از سطح زمین فاصله دارد و می تواند شیب صعودی 32 درجه و شیب نزولی 26.5 درجه را طی کند. نسل نو تویوتا لندکروز دارای پلتفرمی نو است که به نام TNGA شناخته می گردد و مخفف Toyota New Global Architecture به معنی معماری نو دنیای تویوتا است.
در فضای داخلی لندکروزر J300 کوشش بیشتری برای جلب رضایت مشتری و بهبود زیبایی کابین صورت گرفته است. نمای کلی داشبورد، ساده و فاقد خطوط مورب به نظر می رسد؛ درحالی که انبوه کلیدهای فیزیکی، بین نمایشگر لمسی و دسته دنده جاسازی شده اند. این محصول فاقد پنل پشت فرمان دیجیتال خواهد بود. نمایشگر میانی در 2 مدل با مقدار های 9 اینچ و 12.3 اینچ عرضه می گردد.
بیشتر بخوانید: بی وای دی تانگ بنزینی به کارخانه کارمانیا آمد
نمای داخلی نسل نو تویوتا لندکروزر 2022
نمای داخلی نسل نو تویوتا لندکروزر 2022
نمای داخلی نسل نو تویوتا لندکروزر 2022
قبلی 1 از 3 بعدی
بر اساس اطلاعات منتشرشده اولین پیشرانه V6 دیزلی و دارای حجم 3.3 لیتر با قدرت 302 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر است. دومین پیشرانه V6 با بنزین کار می نماید و 3.5 لیتر حجم، 409 اسب بخار قدرت و 651 نیوتن متر گشتاور دارد و به توربوشارژ مجهز است. این نوع موتور بنزینی قبلاً در محصولات لکسوس استفاده شده بود. یک جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک قدرت این پیشرانه های بنزینی و دیزلی را به چهارچرخ تویوتا لندکروز 300 منتقل می نماید. هرچند این 2 موتور از نوع V6 است اما قدرت و گشتاور بیشتری از موتورهای V8 نسل قبلی دارند. به عنوان مثال پیشرانه 5.7 لیتری V8 قدرت 381 اسب بخار و گشتاور 544 نیوتن متر را دارد. بنابراین موتورهای نو علاوه بر قدرت بیشتر، گشتاور زیادتری هم دارند که برای آفرود سواری شاخص خیلی مهمی است.
لندکروزر نو سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 6.7 ثانیه فراهم می نماید که برای شاسی بلندی لوکس و پهن پیکر، رضایت بخش است. مدل تویوتا لندکروزر 2022 ابتدا در روسیه و کشورهای عرب منطقه خلیج فارس عرضه می گردد. این محصول وارد بازار آمریکا خواهد شد، اما باتوجه به سوابق تجاری و استانداردهای اجباری اروپا، احتمالاً به قاره سبز صادر نمی گردد. در اروپا پرادو با نام لندکروزر حضور دارد.
***
شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ پردیس وب مطالعه کنید.
منبع: بلاگ دیوار