پشت پرده اصرار به اعزام کامران قاسمپور به هانگژو

به گزارش وبلاگ پردیس وب، مسابقات جهانی کشتی روز های 25 شهریور تا 2 مهرماه به میزبانی صربستان برگزار می گردد و در ادامه گوش شکسته ها راهی هانگژو می شوند تا در بازی های آسیایی به میدان بروند.

پشت پرده اصرار به اعزام کامران قاسمپور به هانگژو

موضوعی که در هفته های اخیر حاشیه ساز و عجیب بوده دقیقا همین ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای اعزام به بازی های آسیایی است؛ بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، ترکیب تیم در صربستان معین و پس از آن اخباری درباره ترکیب تیم در بازی های آسیایی در رسانه ها منتشر شد. پایان در روز های گذشته هم طی یک انتخابی درون اردویی ملی پوش وزن 57 کیلوگرم معین شد تا حالا از بین 6 وزن حاضر در بازی های آسیایی، تکلیف 5 وزن معین باشد و بر اساس ادعای خبرگزاری های مختلف، تنها وزن 97 کیلوگرم بلاتکلیف مانده که این هم از عجایب کار فدراسیون و کادرفنی است.

نکته اصلی اینجاست که اگر کادر فنی در بعضی اوزان همان نفرات اول چرخه که در دنیای حاضر هستند را به هانگژو می فرستد، پس علتی ندارد در وزن 97 کیلوگرم چنین کاری نکند و مجتبی گلیج که نفر اول چرخه بوده را به بازی های آسیایی اعزام نکند، اگر هم قرار است نفر دوم این وزن اعزام گردد که امیرعلی آذر پیرا جایگزین کامران قاسمپور شده پس باید تکلیف این وزن هر چه زودتر معین گردد.

شائبه حضور قاسمپور در 97 کیلوگرم؛ دقیقا با کدام علم و منطق؟

از همان روزی که خبرگزاری ایسنا ترکیب احتمالی تیم ملی کشتی آزاد در بازی های آسیایی را اظهار داشت، گفته شد که قرار است کامران قاسمپور در وزن 97 کیلوگرم کشتی بگیرد، موضوعی که با هیچ علم و منطق و عدالتی سازگار نیست. قاسمپور در چرخه انتخابی سال جاری نفر اول وزن 92 کیلوگرم بوده که به علت مصدومیت از ناحیه هر دو پا نتوانسته به دنیای برود، حالا چرا باید بدون داشتن شرایط بدنی مناسب و در حالی که مصدومیتش بهبود پیدا نکرده در یک وزن بالاتر کشتی بگیرد؟ وزنی که مدعیان مختلفی از جمله مجتبی گلیج، مهدی حاجیلوییان، احمد بذری و... دارد که هر کدام در مراحل مختلف چرخه حاضر بوده اند، اما قاسمپور بدون یک کشتی داخلی در این وزن راهی مسابقات مهمی همانند بازی های آسیایی گردد؟ اگر هم قرار است او در این رقابت ها محک بخورد که قطعا مسابقات مهمی همانند بازی های آسیایی، محل محک زدن کشتی گیری، چون قاسمپور نیست که نه تنها در 97 کیلوگرم به یک مهره ششدانگ تبدیل نشده، بلکه مصدومیت او از ناحیه هر دو پا می تواند در هانگژو برایش حسابی دردسرساز گردد.

پشت پرده اصرار برای اعزام قاسمپور چیست؟

در قابلیت های فنی دارنده دو طلای دنیا شکی نیست؛ کشتی گیر خوش تکنیکی که اگر بخت با او یار بود، می توانست سال جاری به سومین طلای خودش هم بوسه بزند، اما قطعا عدالت و حق طلبی بالاتر از هر مدال و افتخاری قرار گرفته است. با این وجود اصرار زیاد کادرفنی و فدراسیون کشتی به محک زدن قاسمپور در وزن 97 کیلوگرم در بازی های آسیایی می تواند این ذهنیت را به وجود آورد که آن ها دنبال مهندسی کردن حضور او در این وزن هستند؛ قاسمپور براساس چرخه انتخابی اگر بخواهد به وزن بالاتر بیاید، باید سال بعد کارش را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کند، سپس در قهرمانی آسیا کشتی بگیرد تا به مراحل پایانی چرخه برسد.

با این وجود به نظر می رسد کادرفنی و فدراسیون کشتی قصد دارند با اعزام آزادکار جویباری به هانگژو و کسب طلای احتمالی او، در چرخه سال بعد برای او امتیازاتی قائل شوند و او به واسطه کسب این مدال از حضور در مراحل اولیه چرخه معاف شده و صرفا در مراحل پایانی وارد مسابقات گردد؛ در حالی که این وزن یکی از اوزان سنگین و پرمدعی است که عادلانه نیست فردی بدون کشتی گرفتن در این وزن ناگهان ملی پوش شده و از امتیازات ویژه ای برخوردار گردد.

همان طور که گفته شد بازی های آسیایی محل محک زدن کشتی گیر نیست و اگر این شائبه مهندسی هم صحت داشته باشد، قطعا عدالتی که خود کادرفنی از آن دم می زند را نقض می نماید و بهتر است کامران در تورنمنت های مختلف آماده حضور در وزن بالاتر گردد؛ موضوعی که تا به امروز کسی به آن پاسخی نداده و باید دید بالاخره این فرضیه ها به حقیقت تبدیل می گردد یا در ماجرای بازی های آسیایی حق به حق دار می رسد؟

منبع: فرارو

به "پشت پرده اصرار به اعزام کامران قاسمپور به هانگژو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده اصرار به اعزام کامران قاسمپور به هانگژو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید