کارگردان فاینال فانتزی 14: نگویید ورلد آو وارکرفت را شکست داده ایم

به گزارش وبلاگ پردیس وب، این روزها به دلایل مختلفی مقایسه هایی میان فاینال فانتزی 14 و ورلد آو وارکرفت انجام می گردد که البته شاید چندان دور از انتظار هم نباشد. اکنون، نائوکی یوشیدا، کارگردان بازی فاینال فانتزی 14، بیان نموده که علاقه ای ندارد که مردم بگویند که فاینال فانتزی 14توانسته بازی ورلد آو وارکرفت (WoW) را شکست دهد.

کارگردان فاینال فانتزی 14: نگویید ورلد آو وارکرفت را شکست داده ایم

نائوکی یوشیدا می گوید که بدون وجود ساخته معروف و شناخته شده بلیزارد، فاینال فانتزی 14 هم وجود خارجی نداشت. او به همین دلیل گمان می نماید که این مقایسه اشتباهی است. همین طور که در اخبار قبلی هم اشاره نموده بودیم، در این مدت ساخته اسکوئر انیکس با افزایش فراوانی در تعداد بازیکنان خود روبرو شده است که یکی از دلایل مهم آن عملکرد ضعیف محتوای تازه ورلد آو وارکرفت بوده است. همین موضوع باعث شده تا در این روزها بحث های زیادی درباره مقایسه این دو اثر به وجود آید و تعداد زیادی فاینال فانتزی 14 را برنده تاج پادشاهی بازی های MMO بخوانند.

با این حال، این بحثی است که نائوکی یوشیدا انگار از آن خوشش نمی آید. در مراسم پخش زنده ای که اوایل ماه برای این بازی صورت گرفته بود و در آن یوشیدا درباره موضوعات مختلفی صحبت نموده بود، وقتی گفته شد که فاینال فانتزی 14 سال جاری پرطرفدارتر از ورلد آو وارکرفت بوده است، یوشیدا به سرعت خاطرنشان کرد که باور ندارد که این اثر توانسته باشد بازی بلیزارد را شکست دهد.

یوشیدا درباره این موضوع می گوید: بلیزارد قطعا از این موضوع آگاهی دارد اما بدون شک بدون ورلد آو وارکرفت، شاهد A Realm Reborn هم نبودیم. WoW اثری بوده که ما مدام به آن نگاه می کردیم. هدف ما این بود که اثری از فاینال فانتزی بر اساس WoW خلق کنیم. به همین دلیل، اینکه بگوییم ما در رقابت با آن ها پیروز یا بازنده شده ایم، بحثی است که از پایه درست نیست چرا که آن ها منبع الهام ما بوده اند.

یوشیدا همچنان درباره تعداد بازیکنان هر دو بازی کمی صحبت کرد. وقتی به تعداد 12 میلیونی بازیکنان ورلد او وارکرفت اشاره شد، یوشیدا اعلام کرد که هیچ راهی وجود ندارد که اسکوئر انیکس بتواند با چنین رقمی رقابت کند. او WoW را با قله اورست مقایسه کرد و اعلام کرد که آن عدد به میزان ای بالا است که رسیدن به آن کاملا غیرقابل دسترس است. با این حال، او درباره رشد تعداد بازیکنان فاینال فانتزی هم اعلام کرد: نرخ بازیکنان ما با سرعتی در حال رشد و توسعه است که حتی من هم شگفت زده شده ام. این در نوع خود ترسناک است.

یوشیدا ادامه می دهد: کوشش سختی که ما برای فاینال فانتزی 14 انجام داده ایم، اکنون جواب داده است اما کل این بحث که ما از WoW عبور نموده ایم، اشتباه و کمی اذیت کننده است. نکته جالب این است که وقتی مصاحبه کننده خطاب به یوشیدا می گوید که انتظار داشت او بگوید که ما برترین هستیم، یوشیدا پاسخ می دهد: اگر من از این نوع افراد بودم، ما جهت خود را گم می کردیم و در آن صورت مردم فاینال فانتزی 14 را دوست نداشتند.

تقریبا همه هواداران فاینال فانتزی می دانند که یوشیدا نقش اصلی و مهمی در موفقیت این بازی داشته است. او فردی محبوب است و هواداران به احترام فراوانی می گذارند. این اولین باری نیست که یوشیدا از علاقه خود به ورلد آو وارکرفت و تأثیر مهم آن روی فاینال فانتزی 14 می گوید. با این حال، بسیار جالب و قابل احترام است که اکنون که این بازی توانسته در این روزها به موفقیت های زیادی دست یابد و ورلد آو وارکرفت را به چالش بکشد، یوشیدا همچنان از اهمیت وجود ساخته بلیزارد سخن می گوید.

منبع: PC Gamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "کارگردان فاینال فانتزی 14: نگویید ورلد آو وارکرفت را شکست داده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان فاینال فانتزی 14: نگویید ورلد آو وارکرفت را شکست داده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید