6 فایده عجیب کیسه کشیدن برای سلامت و زیبایی پوست

به گزارش وبلاگ پردیس وب، کیسه کشیدن یکی از عادت های قدیمی ایرانیان محسوب می گردد. در گذشته بسیاری از افراد به طور مرتب بدن خود را در حمام کیسه می کشیدند. حتی در حمام های عمومی افرادی با عنوان دلاک وجود داشتند که بدن افراد را کیسه می کشیدند . البته امروزه تعدادی از افراد مسن همچنان این کار را انجام می دهند و این عادت خوب را فراموش ننموده اند. کیسه کشیدن فواید متعددی برای پوست دارد و این روزها پزشکان خواص آن را تأیید نموده اند . کیسه کشیدن به لایه برداری و از بین بردن سلول های پوستی مرده یاری می نماید. علاوه بر این در جوان سازی پوست و کاهش تعریق اثرگذار است. پزشکان باور دارند کیسه کشیدن باعث می گردد چربی و عرق از بدن خارج گردد. این کار بعلاوه از جمع شدن چربی زیر پوست جلوگیری می نماید. در مقاله ای که امروز در مجله دیجی استایل برای شما آماده نموده ایم، قصد داریم شما را با 6 نمونه از خواص حیرت آور کیسه کشیدن برای پوست آشنا کنیم. علاوه بر این روش صحیح کیسه کشیدن را در اختیارتان قرار می دهیم. تا سرانجام مقاله در کنار ما باشید.

6 فایده عجیب کیسه کشیدن برای سلامت و زیبایی پوست

1 . منافذ مسدود شده را باز می نماید

باز کردن منافذ مسدود شده یکی از فواید مهم کیسه کشیدن محسوب می گردد. کیسه کشیدن در حقیقت نوعی لایه برداری است که به طرز اثربخشی به باز کردن منافذ مسدود شده یاری می نماید. لایه برداری سلول های پوستی مرده جمع شده روی پوست و سایر ناخالصی ها، چربی ها و کثیفی ها را از بین می برد و باعث درخشندگی پوست می گردد. علاوه بر این از شکل گیری جوش های سرسفید و سرسیاه جلوگیری می نماید.

جوش سرسفید و سرسیاه دو نمونه از رایج ترین مسائل پوستی هستند که رها شدن از آن ها به شدت سخت است. پس برترین کاری که می توانید بکنید این است که با لایه برداری پوست خود از بروز دو نوع جوش ذکر شده پیشگیری کنید. لایه برداری پوست باعث خارج کردن سموم از منافذ می گردد. حواستان باشد که صورتتان را به طور خشن کیسه نکشید، چون این کار منجر به تحریک و قرمز شدن پوست می گردد. پوست خود را به آرامی کیسه بکشید تا پوستتان نرم تر گردد.

البته در نظر داشته باشید که درباره کیسه کشیدن صورت نظرات متناقضی وجود دارد. در حالی که برخی از افراد باور دارند کیسه کشیدن صورت به لایه برداری پوست یاری می نماید و برای پوست مفید است، عده ای معتقدند که این کار منجر به بدتر شدن آکنه و بروز فرورفتگی در محل جوش می گردد. برترین کار این است که اگر پوستتان دچار مسئله ای مانند جوش و آکنه است، قبل از کیسه کشیدن صورت خود با متخصص پوست مشورت کنید تا مطمئن شوید خطری پوستتان را تهدید نمی نماید .

2. از بروز جوش پیشگیری می نماید

همان طور که در بالا اشاره کردیم، کیسه کشیدن باعث لایه برداری پوست می گردد. این موضوع در جلوگیری از شکل گیری جوش مفید است. باز کردن منافذ مسدود شده پوست از بروز جوش های سرسفید و سرسیاه، بعلاوه از سایر مسائل پوستی پیشگیری می نماید. لایه برداری کردن پوست احتمال بروز جوش را کاهش می دهد.

3. باعث می گردد سایر محصولات مراقبتی به طور عمیق تر به پوست نفوذ نمایند

لایه برداری پوست با کیسه باعث می گردد منافذ مسدود شده باز شوند، سطح پوست نرم گردد و سلول های پوستی مرده برطرف شوند. این موضوع باعث نفوذ عمیق تر محصولات مراقبتی مانند کرم مرطوب نماینده و سرم به پوست می گردد. به همین علت است که باید لایه برداری پوست را بخش اصلی روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید.

4. رنگ پوست را یکنواخت می نماید

اگر دچار لکه های تیره، زبری پوست یا جای جوش هستید، حتما می دانید که عارضه های ذکر شده چقدر آزاردهنده هستند. لایه برداری پوست با کیسه باعث از بین رفتن سلول های پوستی مرده و خشک می گردد و بافت پوست را نرم می نماید. این موضوع به همگون کردن رنگ پوست یاری می نماید.

5. سنتز کلاژن را تحریک می نماید

لایه برداری منظم پوست به تحریک کلاژن یاری می نماید که این موضوع بهبود بافت و یکپارچگی پوست را در پی دارد و پوست را شاداب و جوان یاری می نماید. بسیاری از افراد گزارش نموده اند که لایه برداری پوست ظاهر چین وچروک و خطوط ظریف را کاهش می دهد.

6. جریان خون به پوست را افزایش می دهد

لایه برداری پوست می تواند به طور ویژه در فصل زمستان مفید باشد. آب و هوای سرد می تواند باعث خشک شدن پوست و کدر و بی روح به نظر رسیدن آن گردد. پوست خود را به خوبی لایه برداری کنید تا جریان خون به پوستتان افزایش پیدا کند.

سایر خواص کیسه کشیدن

از دیگر فواید کیسه کشیدن می توانیم به نمونه های زیر اشاره کنیم.

  • لایه برداری پوست با کیسه باعث می گردد اکسیژن رسانی به پوست راحت تر انجام گردد. این موضوع افزایش شفافیت و سلامت پوست را به همراه دارد.
  • کیسه کشیدن در واقع نوعی ماساژ درمانی است.
  • این کار روی مزاج بدن اثر می گذارد و بدن را گرم تر می نماید. علاوه بر این رطوبت بدن را افزایش می دهد.

روش درست کیسه کشیدن

کیسه کشیدن مثل هر کار دیگر اصول خاص خودش را دارد. اول از همه باید آب داغ را در حمام باز کنید تا فضای حمام خوب گرم گردد. زمانی که حمام پر از بخار شد، بدنتان را زیر آب گرم خیس کنید. سپس سفیداب را روی کیسه بمالید و کیسه را روی پوست خود بکشید تا چرک های پوستتان درآیند. به هیچ وجه کیسه را خیلی محکم روی پوست خود نکشید، وگرنه پوستتان دچار قرمزی و سوزش می گردد. برترین کار این است که هفته ای یک بار بدنتان را در حمام گرم کیسه بکشید.

سخن آخر

کیسه کشیدن یکی از عادت های قدیمی ایرانیان است که این روزها ثابت شده می تواند سلامت پوست را افزایش دهد. در این مقاله از مجله دیجی استایل به آنالیز فواید کیسه کشیدن برای پوست پرداختیم. لایه برداری پوست با کیسه می تواند باعث نرم و روشن شدن پوست شما گردد. در این مقاله به غیر از فواید، نحوه درست کیسه کشیدن را هم آموزش دادیم. سعی کنید دست کم ماهی دو بار پوست بدنتان را کیسه بکشید تا از خواص فوق العاده آن بهره مند شوید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ پردیس وب مگ را بخوانید.

منبع: eccotique

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 فایده عجیب کیسه کشیدن برای سلامت و زیبایی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 فایده عجیب کیسه کشیدن برای سلامت و زیبایی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید