ایلان ماسک چهره سال مجله تایم شد

به گزارش وبلاگ پردیس وب، مجله تایم هر سال یک چهره را به عنوان چهره سال انتخاب و معرفی می نماید که هر سال هم این انتخاب مورد بحث رسانه ها و کارشناس های مختلف است. سال جاری این مجله ایلان ماسک، رئیس شرکت تسلا و اسپیس ایکس را به عنوان چهره سال انتخاب نموده که رسانه یورونیوز در گزارشی به آن پرداخته است:

ایلان ماسک چهره سال مجله تایم شد

ثروتمندترین فرد دنیا با ثروتی که مجله فوربس آن را 265.4 میلیارد دلار تخمین زده است، جایگزین جو بایدن و کامالا هریس که سال گذشته این عنوان را کسب کردند می گردد.

این کارآفرین 50 ساله آفریقای جنوبی که تابعیت کانادایی و سپس آمریکایی دارد به خاطر شخصیت و توئیت های عجیبش نیز معروفیت دارد.

خبرنگار تایم در شرح خود از این کارآفرین میلیاردر می نویسد: آقای ماسک که زندگی خود را صرف به چالش کشیدن حسودان نموده است، به نظر می رسد که اکنون در جایگاه آن ها قرار گرفته است.

سال 2021 برای آقای ماسک و کسب و کارش سال همراه با موفقیتی بود.

اسپیس ایکس در ماه آوریل برنده قراردادی انحصاری با ناسا برای فرستادن نخستین فضانوردان به ماه شد.

این شرکت در ماه سپتامبر چهار توریست فضایی را به فضا فرستاد که نخستین مأموریت در سفر فضانوردان غیرحرفه ای بود.

آقای ماسک با اشتیاق درباره برنامه های خود برای سفر به مریخ نیز سخن می گوید.

وی در حوزه فضا به تایم گفت: هدف کلی این است که اجازه دهیم حیات در چندین سیاره توسعه یابد و بشریت را به یک تمدن فضایی تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: هدف بزرگ بعدی ساخت یک شهر خودمختار در مریخ و آوردن حیوانات و موجودات زمینی است، شبیه کشتی نوح آینده.

تسلا که ارزش آن در ماه اکتبر به بیش از هزار میلیارد دلار در وال استریت رسید، همچنان بر بازار محبوب خودروهای الکتریکی تسلط دارد.

ایلان ماسک در گفت وگویی به تایم گفت: هدف ما با تسلا همواره این بوده است که الگو در صنعت خودروسازی باشد، با این امید که سایر فراورینمایندگان نیز خودروهای الکتریکی فراوری نمایند.

وی چند هفته پیش در توئیتر یک نظرسنجی راه انداخت و از فالوئرهایش پرسید که آیا باید 10 درصد از سهام خود در این شرکت را بفروشد یا خیر. اکثریت شرکت نمایندگان در این نظرسنجی گفتند که موافق این کار هستند.

آقای ماسک از آن موقع تا به امروز بیش از 11 میلیون سهم تسلا را فروخته است.

رئیس شرکت خودروسازی تسلا در توئیتر بارها درباره دوج کوین، ارز دیجیتال مورد علاقه اش نوشته که باعث تغییرات شدید قیمت شده است.

ادوارد فلسنتال، رئیس مجله تایم در مطلبی نوشت: شخصیت سال نشانگر تأثیرگذاری است. تعداد کمی از مردم به مقدار آقای ماسک بر زندگی روی زمین و به طور بالقوه زندگی خارج از زمین تأثیر دارند.

مجله تایم از سال 1927 عنوان شخصیت سال را انتخاب می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایلان ماسک چهره سال مجله تایم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک چهره سال مجله تایم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید