بازگشت حس بویایی بعد از ابتلا به کرونا

به گزارش وبلاگ پردیس وب، محققان می گویند افرادی که پس از ابتلا به کووید 19، حس بویایی خود را از دست داده اند به جای درمان با استروئید ها تحت آموزش بویایی قرار بگیرند.

بازگشت حس بویایی بعد از ابتلا به کرونا

به گزارش وبلاگ پردیس وب به نقل از خبرگزاری صداوسیما، گروهی از متخصصان بین المللی می گویند که آموزش بویایی ساده و مقرون به صرفه است و برخلاف استروئید درمانی عوارض جانبی بالقوه ندارد. بازگشت حس بویایی بعد از ابتلا به کرونا

یک پزشک متخصص می گوید: از دست دادن حس بویایی همراه با تب و سرفه مداوم از اصلی ترین علائم ابتلا به ویروس کروناست.

مرضیه رکنی اضافه نمود: در بیشتر موارد، از بین رفتن حس بویایی پس از گذشت دوره بیماری نسبتا سریع بازمی گردد. اما از هر پنج نفر، یک نفر گفته اند که هشت هفته پس از ابتلا به کووید هنوز با این مشکل روبرو هستند.

وی ادامه داد: یک روش درمانی به وسیله پزشکان، تجویز دوره ای از دارو ها تحت اسم کورتیکواستروئیدهاست که باعث کاهش التهاب در بدن شده و تا به امروز برای درمان بیماری هایی مانند آسم از آن ها استفاده می گردد.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز می گوید: از جمله عوارض جانبی استروئید ها می توان به فشارخون بالا، تجمع مایعات در بدن و مسائل تغییرات رفتاری و خلقی اشاره نمود.

دکتر عبدالرضا نجفی خاطر نشان کرد: به جای استروئید درمانی، پژوهشگران در مقاله ای که در ژورنال آلرژی و رینولوژی به چاپ رسانده اند آموزش بویایی را توصیه نموده اند.

این روش شامل استشمام چهار چیز با بوی تعیین، به راحتی قابل شناسایی و آشناست. به اسم مثال پرتقال، نعناع، سیر و یا قهوه دو بار در روز و به مدت چند ماه است.

تحقیقات نشان داده که 90 درصد این افراد پس از شش ماه بطور کامل حس بویایی خود را بدست آورده اند.

منبع: جام جم آنلاین

به "بازگشت حس بویایی بعد از ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت حس بویایی بعد از ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید