تویوتا کمری قربانی نو شاسی بلندها؛ سدان محبوب از بازار ژاپن حذف شد

به گزارش وبلاگ پردیس وب، تصمیم تویوتا برای حذف کمری دلیلی ندارد جز افزایش تقاضا برای مدل های شاسی بلند و کراس اوور در بازار آمریکا و دیگر کشور های دنیا. این تغییر سلیقه در بین مشتریان که چند سالی است در کشور های مختلف شاهد آن هستیم، باعث می گردد خودروسازان در سبد محصولات خود بازنگری نمایند.

تویوتا کمری قربانی نو شاسی بلندها؛ سدان محبوب از بازار ژاپن حذف شد

تویوتا کمری یکی از محبوب ترین خودرو های فراوریی جهانست. این سدان پرطرفدار ژاپنی از فروش بسیار مناسبی در بازار های مختلف جهان دارد.

تویوتا کمری یکی از محبوب ترین خودرو های فراوریی جهانست. این سدان پرطرفدار ژاپنی از فروش بسیار مناسبی در بازار های مختلف جهان، از جمله ایالات متحده برخوردار است. برای درک بهتر، باید گفت آمار فروش این خودرو به حدود 600 هزار دستگاه در سال می رسد.

از این رقم تقریباً 50 درصد مربوط به بازار آمریکاست. اما با وجود محبوبیت بالا، تویوتا میخواهد به فراوری کمری در ژاپن انتها دهد. این کمپانی اخیراً با ارسال اطلاعیه ای به نمایندگی های خود اعلام نموده، دیگر منتظر کمری نباشند!

تصمیم تویوتا برای حذف کمری علتی ندارد جز افزایش تقاضا برای مدل های شاسی بلند و کراس اوور در بازار آمریکا و دیگر کشور های جهان. این تغییر سلیقه در بین مشتریان که چند سالی است در کشور های مختلف شاهد آن هستیم، باعث می گردد خودروسازان در سبد محصولات خود بازنگری نمایند.

تویوتا کمری چندمین قربانی رشد محبوبیت شاسی بلند ها

تویوتا کمری اولین قربانی رشد محبوبیت خودرو های شاسی بلند و کراس اوور در ژاپن نیست. سال گذشته هوندا لجند و نیسان فوگا نیز که در گذشته نه چندان دور دارای هواداران زیادی بودند، به علت فروش پایین تر از انتظار، از بازار این کشور حذف شدند.

با وجود حذف از بازار ژاپن، تویوتا کمری در سایر بازار های بین المللی کماکان به فروش خواهد رسید. این سدان سایز میانه در بیش از 100 کشور جهان حضور دارد. از زمان عرضه در سال 1980، تویوتا بیش از 21 میلیون دستگاه از کمری را فراوری نموده است.

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، این خودرو در آمریکا بیشترین مشتری را دارد و از سال 1982 در این کشور به فروش می رسد. از آن تاریخ تا به امروز، شهروندان این کشور بیش از 13 میلیون دستگاه کمری از کمپانی تویوتا خریداری نموده اند.

بازطراحی کمری در سال 1992، پایه گذار موفقیت های مداوم این خودرو در آمریکا شد. در آن سال این سدان ژاپنی با عبور از فورد تاروس به پرفروش ترین خودروی آمریکا بدل گشت و همیشه جایگاه خود را در رده های بالایی جدول محبوب ترین اتومبیل های این کشور حفظ کرد.

بد نیست بدانید در حد فاصل سال های 2002 تا 2016 کمری صدرنشین بلامنازع جدول پرفروش ترین مدل های سواری بازار آمریکا بود. اما در سال 2017 کراس اوور RAV4 با عبور از کمری، نام خود را به عنوان پرفروش ترین خودروی تویوتا مطرح نمود.

همچون آمریکا، آمار فروش کمری در دیگر کشور های جهان نیز روندی نزولی را طی نموده است. البته در کشور های آسیایی، این خودرو و برادر کوچک تر آن یعنی کرولا، از پایگاه قدرتمندی در بین مشتریان برخوردار هستند و بخش قابل توجهی از آمار فروش سالانه شرکت تویوتا مربوط به آنهاست.

لازم به ذکر است نسل کنونی کمری از سال 2017 روی خطوط فراوری قرار گرفته است. این خودرو از پلتفرم مشترکی با مدل آوالون برخوردار است که از قضا آن هم سال گذشته با خطوط فراوری خداحافظی کرد. بر اساس برنامه ریزی های کمپانی تویوتا، نسل تازه این خودرو سال آینده رونمایی خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "تویوتا کمری قربانی نو شاسی بلندها؛ سدان محبوب از بازار ژاپن حذف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا کمری قربانی نو شاسی بلندها؛ سدان محبوب از بازار ژاپن حذف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید