فعالیت 38 شرکت بازرسی و آزمایشگاه استاندارد در اردبیل

به گزارش وبلاگ پردیس وب، مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی، قسمتی از وظایف غیرحاکمیتی اداره کل به بخش خصوصی واگذار شده است.

فعالیت 38 شرکت بازرسی و آزمایشگاه استاندارد در اردبیل

هاشم علایی گفت: 25 آزمایشگاه مربوط به فرآورده های غذایی، کالیبراسیون، مصالح ساختمانی، مقدار شناسی قانونی، صنایع سلولزی، پلیمری و مواد شیمیایی 2 شرکت بازرسی و نمونه برداری از مراکز فراوری، توزیع و عرضه کالا و 11 شرکت بازرسی فنی مربوط به جایگاه های سوخت CNG و بازرسی فنی آسانسور های برقی با نظارت حاکمیتی اداره کل به عنوان بخشی از فعالیت های برون سپاری شده به شرکت های خصوصی می باشد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل می گوید: این واگذاری ها با هدف برون سپاری فعالیت های تصدی گری از قبیل نمونه برداری، آزمون، بازرسی از مراکز فراوریی، عرضه و فروش، بازرسی و آزمون دوره ای باسکول های سنگین و ترازو های سبک و بازرسی فنی جایگاه های سوخت گاز طبیعی و آسانسور ها به منظور تسریع در انجام مراحل استاندارد سازی کالا و خدمات و کاهش هزینه ها مربوط اجرا شده است.

علایی گفت: آزمایشگاه های بخش خصوصی در طول سال به وسیله اداره کل مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفته و در صورت سرانجام یافتن مدت اعتبار تائید صلاحیت آن ها، موضوع در کمیته فنی آنالیز شده و در صورت تائید مدارک و مستندات لازم نسبت به تمدید گواهینامه اقدام می شود.

گفتنی است در راستای اجرای اصل 44 در استان تعداد حدود 200 نفر از کارشناسان به طور مستقیم در آزمایشگاه ها و شرکت های مربوط در حال فعالیت هستند.

وبلاگ پردیس وب اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فعالیت 38 شرکت بازرسی و آزمایشگاه استاندارد در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 38 شرکت بازرسی و آزمایشگاه استاندارد در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید