کلاف سردرگم؛ آنالیز خودروهای مناسب واردات به بازار ایران

به گزارش وبلاگ پردیس وب، واردات خودرو به کلاف سردرگم دیگری در کشور تبدیل شده است و ظاهرا معین نیست چه نهاد و شخص پرقدرتی دائما در راه واردات خودرو سنگ اندازی می نماید! ولی به نظر می رسد باتوجه به جو عمومی در کشور و تشدید نقدها اجتماعی و هدررفت شدید سرمایه اجتماعی، حاکمیت بر سر موضوعی بی اهمیت مانند خودرو، واردات در نهایت از سر گرفته گردد.

کلاف سردرگم؛ آنالیز خودروهای مناسب واردات به بازار ایران

یکی از گزینه های محبوب واردات به بازار ایران محصولات شرکت کره ای هیوندای است. اگر نظام تعرفه کما فی السابق برای خودروهای هیبریدی 5% بماند و محدودیت ارزش هم بر آن اعمال نگردد، می توان امیدوار بود اقلام هیبریدی هیوندای به بازار ایران وارد شوند. هیوندای تقریبا همه محصولات پرطرفدار خود را به صورت الکتریکی و هیبریدی عرضه می نماید.

برند نو آیکونیک که در حال حاضر در دو مدل آیکونیک و آیکونیک 5 عرضه می گردد تا کراس اوور کوچک کونا، سانتافه و توسان همگی مدل های هیبریدی یا برقی دارند. مقرون به صرفه ترین محصول هیوندای مدل i10 که با قیمت صادراتی حدود 7500 یورو در دسترس است، هیچ گاه بازار خوبی در ایران نداشته است، اما هیونداهای i20 و i30 فروش نسبتا خوبی در ایران داشتند که قیمت های صادراتی آن ها از حدود 10 تا 13 هزار یورو آغاز می گردد.

هیوندای i20

با توجه به دائقه بازار ایران در خودروی وارداتی احتمالا مدل های وارداتی به ایران برای این خودروی i20 حدود 550 میلیون تومان خواهد بود که در سطح محصول بی کیفیتی مانند 207 است.

هیوندای i30 هاچ بک و فست بک

اما هیوندای i30 علاوه بر مدل هاچ بک به صورت فست بک هم عرضه می گردد که پایه قیمت صادراتی آن حدود 20 هزار یورو است احتمالا با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان به بازار می رسد که قیمتی در سطح مزدا 3 مونتاژی مدل 97 است.

نوترین آگهی های هیوندای i20
هیوندای کونا

کراس اوور کوچک و بسیار مجذوب کننده کونا که با موتورهای 1 تا 1.6 لیتری و به صورت بنزینی و هایبریدی عرضه می گردد، توانی از 120 تا 200 اسب بخار دارد. این خودرو برای مدل پایه دنده ای کمتر از 15 هزار یورو قیمت دارد که برای مصرف کننده ایرانی حدود 750 میلیون تومان تمام خواهد شد. مدل های اتوماتیک اما از حدود 20 هزار یورو آغاز می گردد که با قیمتی در محدوده تیگو 7 خواهد بود. مدل هیبریدی اما علی رغم قیمت بالاتر با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان قابلیت عرضه خواهد داشت.

هیوندای آیونیک

خودروی آیونیک که رقیب تویوتا پریوس است با موتور 140 اسبی با پایه صادراتی حدود 18 هزار یورو، احتمالا با قیمتی حدود 750 تا 800 میلیون تومان دست مشتری خواهد رسید. مدل تمام برقی این خودرو احتمالا قیمتی حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان خواهد داشت.

هیوندای بایون

هاچ بک کراس اوور بایون که محصول نو هیوندای است با موتورهای ضعیفی در اروپا عرضه می گردد. موتور یک لیتری این خودرو با یاری موتور الکتریکی حدود 120 اسب بخار قدرت فراوری می نماید که قیمتی معادل 18 هزار یورو خواهد داشت که در نظام تعرفه فعلی حدود 750 تا 800 میلیون تومان در دسترس مشتری ایرانی می تواند قرار بگیرد.

هیوندای توسان

خودروی محبوب توسان در سه مدل هیبریدی عرضه می گردد. مدل پایه هیبریدی توانی حدود 136 اسب بخار دارد، مدل 150 اسبی صرفا دیفرانسیل جلو است و مدل های 180 و 230 اسب بخاری به صورت دو دیفرانسیل عرضه می گردد.

اگر محدودیت ارزش 25 هزار یورو اعمال نگردد احتمالا مدل وارداتی به ایران باید 180 اسب بخاری باشد که قیمت صادراتی آن حدود 30 هزار یورو است و اگر اعمال گردد مدل تک دفرانسیل آن با قیمتی حدود 22 هزار یورو در دسترس می باشد. که قاعدتا با قیمتی از حدود یک میلیارد تومان تا 5/1 میلیارد تومان متناسب امکانات رفاهی در بازار عرضه می گردد.

هیوندای سانتافه

سانتافه محبوب هم در صورتی که محدودیت 25 هزار یورو بر خودروی هایبریدی اعمال نگردد می تواند با موتور 6/1 لیتری و توان 240 اسب به بازار عرضه گردد که آغاز قیمت نمونه تک دیفرنسیل از حدود 31 و جفت دیفرانسیل آن از حدود 35 هزار یورو آغاز می گردد. سانتافه هیبریدی با این سطح قیمت، احتمالا قیمتی بین 1/5 تا 2 میلیارد تومان خواهد داشت.

نوترین آگهی های هیوندای سانتافه
منبع: بلاگ دیوار

به "کلاف سردرگم؛ آنالیز خودروهای مناسب واردات به بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاف سردرگم؛ آنالیز خودروهای مناسب واردات به بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید