قهرمانان علم کشور روایت می نمایند، خاطره هایی از فراز و نشیب فناوران پیروز کشور

به گزارش وبلاگ پردیس وب، همزمان با سومین روز از اکران جشنواره مردمی عمار که با تاکید بر روایت قهرمانان علم و فناوری کشور شروع بکار نموده بود، ویژه برنامه روایت پیشرفت با حضور تعدادی از فناوران پیروز کشور برگزار گردید.

قهرمانان علم کشور روایت می نمایند، خاطره هایی از فراز و نشیب فناوران پیروز کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ پردیس وب، بازنمایی شخصیت و به تصویر کشیدن کوشش های طاقت فرسا و معتقدانه دانشمندان و فناوران انقلاب اسلامی، گمشده امروز رسانه ماست.

از این رو در سومین روز از جشنواره مردمی فیلم عمار ویژه برنامه روایت پیشرفت با حضور راویان و روایتگران پیشرفت علم و فناوری کشور، برای ارائه روایتی شفاهی و تصویری از دانشمندان و فناوران مسلمان و انقلابی برگزار گردید.

در ابتدای این نشست حمیدرضا مقاره عابد مدیرعامل شرکت کامپوزیت گستر سپاهان، قصه ساخت اولین پنجه های کربنی در ایران و برآورده شدن آرزوی مادر کودکی معلول برای دویدن فرزندش که در روزهای ابتدایی شروع این پروژه انگیزه ای جدی برای به نتیجه رساندن این پروژه بود را روایت کرد.

دومین سخنران این نشست اکبر عبدلی دانشیار گروه ویروس شناسی پاستور و عضو تیم سازنده واکسن کرونا بود که سخنرانی خود را به کوشش های محققان و دانشمندان ایرانی برای ساخت واکسنی بومی علیه ویروس کرونا اختصاص داد و ساخت واکسن کرونا را بزرگترین پروژه واکسن سازی در کشور دانست که زمینه ساز آینده درخشان ایران در این عرصه خواهد بود. عبدلی با گلایه از مقاله محوری و سندمحور شدن دانشجویان راه پیشرفت کشور را در صنعت محوری و کوشش برای حل مسائل کشور دانست و از سرمایه گذاران خواست تا به حوزه بیوتکنولوژی ورود پیدا نمایند تا شاهد خروج نخبگان این عرصه از کشور نباشیم.

در ادامه این نشست رضا یعقوب زاده مدیرعامل شرکت پویندگان راه سعادت با اشاره به روزهای ابتدایی کرونا و کمبود این دستگاه حیاتی در سراسر دنیا، راستا پر فراز و نشیبی را که برای ساخت اولین ونتیلاتور تمام ایرانی طی نموده بود، روایت کرد. یعقوب زاده با اشاره فه هزینه های سنگین ونتیلاتورهای خارجی، مزیت دستگاه های ایرانی را هزینه بسیار کمتر تعمیر و نگهداری آن دانست که برخلاف نمونه های خارجی بدون احتیاج به کالیبراسیون های پی در پی می تواند فعالیت خود را ادامه دهد.

علیرضا میرباقری مدیرعامل شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی، سازنده ربات جراحی از دور سینا، سخنرانی خود را با ابراز ناراحتی نسبت به مهاجرت نخبگان از کشور شروع کرد و از مسئولین خواست تا برای این مشکل بزرگ چاره ای بیاندیشند. میرباقری با اشاره به استقبال بی نظیر وزیر بهداشت و جراحان کشور اندونزی از ربات جراحی از راه دور سینا، از بی مهری های مسئولین کشورمان نسبت به دستاوردهای پیشرفته و بی نظیر نخبگان کشور گلایه کرد.

لازم به ذکر است این ویژه برنامه که باتوجه به رویکرد کلی دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار که شعارش روایت قهرمانان علم کشور است با حضور رضا یعقوب زاده مدیرعامل شرکت پویندگان راه سعادت و سازنده ونتیلاتور بومی، علیرضا میرباقری مدیرعامل شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی، حمیدرضا مقاره عابد مدیرعامل شرکت کامپوزیت گستر سپاهان، اکبر عبدلی دانشیار گروه ویروس شناسی پاستور و عضو تیم سازنده واکسن کرونا و روح الله رحیمی کارگردان چهل قسمت مستند علمی پازل برگزار گردیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "قهرمانان علم کشور روایت می نمایند، خاطره هایی از فراز و نشیب فناوران پیروز کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانان علم کشور روایت می نمایند، خاطره هایی از فراز و نشیب فناوران پیروز کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید