پیش بینی توسعه سفرهای داخلی به سمت غرب کشور در تعطیلات

به گزارش وبلاگ پردیس وب، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، پیش بینی توسعه سفرهای داخلی به سمت غرب کشور در تعطیلات صورت پذیرفت.

پیش بینی توسعه سفرهای داخلی به سمت غرب کشور در تعطیلات

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور در پنجاه و پنجمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به صورت ارتباط مجازی با معاونان گردشگری 31 استان کشور و حضور نمایندگان 27 دستگاه اجرایی عضو سفر در محل معاونت گردشگری برگزار گردید، در مورد رزرو مراکز اقامتی رسمی، شرایط آب و هوایی و تأمین حمل و نقل مورد احتیاج گردشگران، گفت: پیش بینی می گردد گرایش سفر هموطنان علاوه بر نواحی مرکزی و جنوبی کشور به سمت شمال و غرب نیز توسعه یابد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز هر یک از دستگاه های اجرایی و عضو ستاد سفر توانستند با خلاقیت و ارائه برتر برنامه های خود به هموطنان در سطوح متنوعی خدمت رسانی نمایند، اضافه کرد: کوشش شده ضمن تجمیع گزارش های دریافتی ویژه ایام نوروز، از اقدامات برتر دستگاه ها و استان های کشور به عنوان الگو استفاده گردد و در راستای افزایش سطح رضایتمندی گردشگران بکار گرفته گردد.

شالبافیان بعلاوه اقدامات فرهنگی دستگاه ها را نیز قابل توجه خواند و تاکید نمود: با توجه به دستاورد ارزشمند برنامه های فرهنگی در ایام نوروز، تداوم رویدادها، جشنواره ها و برنامه های متنوع در تعطیلات عید سعید فطر نیز در پیش گرفته خواهد شد.

تراکم سفر در استان های برگزار نماینده رویدادهای گردشگری

بعلاوه در این نشست سید مصطفی فاطمی، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نیز ضمن آنالیز اجمالی اقدامات انجام گرفته در نوروز 1402 اظهار داشت: همزمان با تعطیلات پیش رو در تعطیلات عید سعید فطر و ایام پیک سفر فصل بهار در اردیبهشت، تراکم رویدادها و جشنواره های گردشگری در استانهای کشور نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می گردد استانهایی که برگزار نماینده رویدادهای گردشگری هستند، پذیرای بیشترین آمار سفر هموطنان باشند، یادآور شد: جشنواره هایی از جمله روز شیراز، سعدی، گردشگری ادبی، خوراک و عشایر استان فارس، جشنواره های متنوع طبیعتگردی در استان کردستان، جشنواره گلاب گیری کاشان، گردشگری سلامت یزد، گل لاله اراک و نیز ده ها جشنواره متنوع گل و گیاه و محصولات کشاورزی در اغلب استانها از جمله استانهای کرمان، گلستان و غیره بخشی از رویدادهای پیش رو در اردیبهشت بشمار می آید.

فاطمی بعلاوه روز ایرانگردی و روز جهانی موزه را نیز از جمله سایر رویدادهای پیش رو خواند که با برنامه ریزی برنامه های متنوع استانی می توانند در انتخاب مقاصد سفر هموطنان تأثیرگذار باشند.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بعلاوه با توجه به رزرو قابل توجه مراکز اقامتی کشور در تعطیلات پیش رو یادآور شد: برای استفاده از مرکز اسکان اضطراری احتیاج است ابتدا مراکز اقامتی رسمی در استانها تکمیل شوند. از طرفی با توجه به ایام فعال بودن مدارس درصدد هستیم در صورت احتیاج از سالن های ورزشی و کمپ های شهرداری به منظور اسکان اضطراری استفاده کنیم.

فاطمی بعلاوه با اشاره به فعال بودن سامانه 09629 در ایام تعطیلات پیش رو از کلیه دستگاه های اجرایی و استانهای کشور خواست تا نسبت به اطلاع رسانی این مرکز به عنوان سامانه شکایات، پیشنهادات و کسب اطلاعات گردشگری به هموطنان سراسر کشور اقدام نمایند.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن اخذ گزارش از یکایک دستگاه های عضو در راستای آمادگی خدمت رسانی به گردشگران در تعطیلات عید سعید فطر، نسبت به تأمین ارزاق مورد احتیاج در ایام تعطیلات پیش رو و کوشش مضاعف برای تأمین امنیت و رفاه هموطنان تاکید نمود.

منبع: همگردی

به "پیش بینی توسعه سفرهای داخلی به سمت غرب کشور در تعطیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی توسعه سفرهای داخلی به سمت غرب کشور در تعطیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید